14.07.16
צוות בטיפולנט
מחקר של פסיכולוגים התפתחותיים באוניברסיטת וושינגטון ביקש לבחון החל מאיזה גיל תינוקות מבינים כעס ומושפעים ממנו. במחקר, החוקרים ראו כי תינוקות בגיל חמישה עשר חודשים מושפעים באופן משמעותי מכעס ולומדים שלא לעשות דברים שמכעיסים אחרים, גם כאשר הכעס לא הופגן כלפיהן.
התינוקות במחקר ישבו בחיקם של הוריהם בחדר בו ישבו גם שני חוקרים. חוקר אחד שיחק במשחק והחוקר השני הגיב למשחק שלו – מול חלק מהתינוקות החוקר הצופה היה משועשע מהמשחק של החוקר המשחק ומול חלק אחר של התינוקות החוקר הצופה כעס על המשחק של החוקר הצופה. לאחר מכן, החוקרים העניקו לתינוק את המשחק ומדדו כמה התינוקות נטו לשחק עם משחק זה. החוקרים דיווחו כי התינוקות שצפו בחוקר הצופה כועס על החוקר ששיחק במשחק, נטו לשחק במשחק משמעותית פחות מקבוצת התינוקות השנייה, בה החוקר הצופה היה משועשע מהמשחק.
החוקרים הסיקו מכך כי התינוקות קישרו בין תגובת הכעס למשחק, ונטו פחות לשחק במשחק בשל תגובת הכעס.
מקורות
Repacholi, B. M., Meltzoff, A. N., Toub, T. S., & Ruba, A. L. (2016). Infants’ generalizations about other people’s emotions: Foundations for trait-like attributions. Developmental psychology, 52(3), 364