הבת שלי בת כמעט 3.9 נמצאת בתהליך לאבחון על הרצף. היתה באבחון אצל ניורולוג שלא נתן אבחנה ואנחנו ממתינים לפסיכולוגית לאבחנה שלה. הילדה נמצאת בגן רגיל מאוד חברותית ואוהבת ללכת לגן. הקושי שאנחנו חווים איתה הוא בעיקר בבוקר שהיא מתעוררת ופשוט לא מתארגנת לגן. שוכבת בסלון ולא מגיבה עד שזה מגיע לצעקות שלנו ואז היא מתחילה לבכות. בסוף אחרי תסכול של שני הצדדים קמה ומתארגנת כאילו כלום. הקושי הנוסף הוא בבגדים מוכנה ללבוש רק צבע מסוים וגם שם יש לה כל מיני חוקים. רוצים לגרום לה לשיתוף פעולה ולא להתחיל את היום בעצבים. מנסה להבין איזה סוג טיפול יכול לעזור לנו וגם לה.
תודה מראש על העזרה
שלום דוד.
ילדים רבים מתקשים להתארגן בבוקר מסיבות "רגילות" כקושי להיפרד מההורים, וכאשר מדובר בילד עם מידה מסוימת של קושי בתקשורת, לקשיים אלו עשויים להתווסף רבדים נוספים. מאחר ואתם כבר נמצאים בתהליך אבחוני, אני מציעה להמתין לתשובה ולאחר מכן לפנות להדרכת הורים אשר תייסע לכם להבחין בין ההיבטים ההתנהגותיים לאלו הנובעים מהפרעת התקשורת (אם קיימת). בהתאם להבנה המעמיקה יותר של הקושי, תוכלו לקבל כלים וכיווני חשיבה שיסייעו בניהול הבקרים וקשיים נוספים.
ליטל