אימון הוא אסטרטגיה ייעוצית המכוונת ליצירת מסגרת המתמקדת בהוצאתן לפועל של מטרות אשר המתאמן מציב לעצמו בהיבטי חיים שונים. במובן זה אימון אדלריאני אינו שונה משיטות אימון אחרות: אימון אדלריאני הוא שיטת ייעוץ המכוונת לחיזוק יכולתו של המתאמן לפעול למימוש עצמי והגשמה של המטרות שהגדיר לעצמו בהיבטים כקריירה, משפחה, ספורט, הגשמה עצמית, בניית אורח חיים בריא וכן הלאה. עם זאת, בשונה משיטות אימון אחרות אימון אדלריאני מבוסס על התיאוריה הפסיכולוגית של הפסיכולוג אלפרד אדלר, אשר מוסיפה נדבכים שונים לתהליך האימוני.
בבסיסו, אימון אדלריאני מבוסס על מפגשים בין מאמן למתאמן בהן המאמן מסייע למתאמן להגדיר את המטרה אליה הוא שואף, לפרק אותה לתתי מטרות ולבנות תכנית ריאלית אשר תהווה מסגרת פעולה אליה מתאמן יהיה מחויב. כחלק מהתהליך של אימון אדלריאני מזוהים גם האתגרים והחסמים החיצוניים (תקציב, חוסר שיתוף פעולה של קולגות או בני משפחה) והפנימיים (חששות, דימוי עצמי נמוך, היעדר אסרטיביות) אשר עשויים לעכב את השגת היעדים. לאחר שנבנתה תכנית פעולה שלבית, המאמן מלווה את המתאמן בשלבי הוצאתה לפועל ומסייע לו להתמודד עם אתגרים נוספים המתגלים בדרך.
מעבר לתהליך האימוני הסטנדרטי, ניתן להצביע על מספר עקרונות מרכזיים העומדים בבסיס התפיסה האדלריאנית ומקנים אופי ייחודי לתהליך של אימון אדלריאני:
התנהגות האדם היא תמיד התנהגות מכוונת מטרה: תפיסה זו עומדת בבסיס רעיונותיו של אדלר, ומביאה איתה אל שיטת האימון האדלריאני עמדה אופטימית המדגישה את הכוח המניע החיובי שבאדם, ואת יכולתו לפעול להשגת מטרותיו.
הצורך בשייכות: אדלר יצא מהנחה כי הצורך בשייכות והשתלבות חברתית הוא צורך פסיכולוגי מהותי המניע כל אדם. בהתאם, אימון אדלריאני הוא אימון אשר מתבונן במטרותיו של המתאמן מפרספקטיבה חברתית ובין אישית: במסגרת אימון אדלריאני המאמן ידגיש תמיד את הסביבה החברתית בה המתאמן חי ויסייע למתאמן לפעול להגשמת מטרותיו תוך התייחסות להיבטים חברתיים רלוונטיים. כך, למשל, כאשר אדם יפנה אל אימון אדלריאני כדי לקבל ליווי בתהליך פתיחתו של עסק חדש, תהליך האימון יכלול גם התייחסות למשמעויות המשפחתיות וההוריות של השקעת אנרגיה רבה בתחום העסקי.
זיהוי פרדיגמות חוסמות: הגישה האדלריאנית מציעה כי האופן בו אנו מפרשים את המציאות ואת האירועים בסביבתנו משפיעים באופן משמעותי ביותר על התנהלותנו. בהתאם, אימון אדלריאני מתמקד בין היתר בזיהוי 'פרדיגמות חוסמות'- תפיסות ופירושים אשר התפתחו כדי להגן עלינו מפני כאב נפשי אך מביאות לחסימה ועיכוב. כך, למשל, במסגרת אימון אדלריאני המאמן והמתאמן יכולים לזהות כי המתאמן מחזיק בפרדיגמה כ'לא מגיע לי להצליח' אשר הגנה עליו לאורך השנים מפני שאיפות ואכזבות- אך גם גורמת לו לתפקד כ"ראש קטן" ולהתנהג באופנים שמכשילים אותו דווקא כאשר הוא מתקרב לנקודות שינוי והתקדמות. במסגרת אימון אדלריאני מזוהות פרדיגמות חוסמות מסוג זה והאופן בו הן משפיעות על תפקודו של המתאמן, והמאמן מלווה את המאמן בתהליך של בניית פרדיגמות יעילות ומקדמות יותר.
חיזוק הערך העצמי: הגישה האדלריאנית מניחה כי תחושה של יכולת וערך עצמי חיובי חיונית ליכולתו של המתאמן להתקדם ולהוציא לפועל את מטרותיו. בהתאם, המאמן דואג לשקף את יכולותיו וכוחותיו הייחודיים של המתאמן. יש לציין כי במסגרת אימון אדלריאני המאמן יקפיד שלא להציע חיזוקים כלליים ("אתה נהדר") אלא חיזוקים של יכולות והתקדמויות ממשיות המחוברות לפעולותיו של המתאמן ("התגברת על חסם מאוד משמעותי ומאיים בשבילך כשהעלית את נושא החלפת הקריירה מול הוריך").