09.12.15
צוות בטיפולנט
סוגיית הנקה מעסיקה מזה עשורים חוקרים, רופאים ופסיכולוגיים: האם הנקה תורמת להתפתחותו ובריאותו של התיוק ביחס להאכלה מבקבוק ובאמצעות תחליפי חלב? האם הבדלים אלו מהותיים לטווח הרחוק? והא הלחץ המופעל על אימהות שאינן רוצות/יכולות להניק פוגע בתינוק הרבה יותר מההאכלה באמצעות בקבוק?
מחקר שנערך בלונדון עסק באחת התפיסות הנוגעות להנקה, ובחן האם ילדים שמואכלים באמצעות הנקה מפתחים מנת משכל גבוהה יותר ביחס לתינוקות מואכלים באמצעות תחליפי חלב אם. במחקר השתתפו למעלה מ-11,500 תינוקות אשר 2/3 מהם הונקו עד גיל ארבעה חודשים בממוצע. החוקרים עקבו אר התפתחותם של הילדים עד גיל 16 וערכו להם 9 מבחני אינטליגנציה במהלך שנים אלו. לאחר "ניכוי" השפעותיהם של גורמים מתערבים כהשכלת ההורים, גיל האם והסטטוס הסוציו-אקונומי, החוקרים מצאו כי בגיל שנתיים לבנות אשר הונקו היה יתרון קל במדדי אינטליגנציה ביחס לתינוקות הבנות שלא הונקו, אך יתרון זה נעלם במהלך השנים. בקרב בנים לא נמצאה כל השפעה לשיטת ההאכלה.