06.01.18
צוות בטיפולנט
בכל אינטרקציה בינאישית וחברתית, אנחנו נדרשים להבין את זולתנו ואת הסיטואציה על מנת שנוכל לפעול בצורה מתאימה. אנחנו נסמכים על התפיסה שלנו את המצב, שמושפעת (גם) מהמידע שזורם אלינו דרך החושים. האם המידע שמגיע אלינו דרך חוש השמיעה - כשאנו מקשיבים לאחרים, שונה באופן כלשהו מהמידע שמגיע אלינו דרך חוש הראייה - כשאנו מתבוננים על אחרים?
ניכר כי הקול האנושי מכיל בתוכו ריבוי ניואנסים רגשיים, המאפשרים למקשיב לזהות בצורה יעילה ומדוייקת יותר את הרגשות המתוקשרים על ידי האחר בהשוואה להתבוננות בפניו.
מחקר חדש מ-2017, שכלל חמישה ניסויים עם 1772 משתתפים, שהיו באינטרקציה עם אחרים או היו עדים לאינטרקציה חברתית, מצא שתשומת לב למידע אודיטורי מאפשרת זיהוי אמפתי יותר מדוייק של רגשות אחרים לעומת תשומת לב למידע ויזואלי או למידע ויזואלי ואודיטורי גם יחד.
אז בפעם הבאה שאתם רוצים לזהות בצורה מדוייקת יותר את רגשותיהם של האחרים, אולי כדאי שתתמקדו בקול שלהם, ופחות בפנים שלהם.
מקורות
Kraus, M. W. (2017). Voice-only communication enhances empathic accuracy. American Psychologist, 72(7), 644