12.09.16
צוות בטיפולנט
כאשר נמצאים ליד תינוק ומעוניינים לדבר אליו, רוב המבוגרים נוטים באופן אינסטינקטיבי לדבר ב"דיבור תינוקי" – כלומר דיבור בעל אינטואיציה שונה, טון דיבור גבוה, הברות חוזרות ומודגשות. בעשורים האחרונים התקיים דיון בקרב יועצי התפתחות תינוקות – האם ה"דיבור התינוקי" מסייע להתפתחות התינוק או שמא הוא מעכב אותה.
במחקר חדש של פסיכולוגים התפתחותיים, נמצא כי הדיבור התינוקי מסייע ביותר לתינוקות ברכישת השפה.
החוקרים בחנו את יכולת הלמידה של תינוקות את שמותיהם של שני צעצועים חדשים – צעצוע אחד ששמו מורכב מהברות חוזרות והוגש לילדים בדיבור תינוקי (שם הצעצוע היה ני-ני), וצעצוע שני – שהוגש לילדים בדיבור רגיל ושמו לא כולל הברות חוזרות (שם הצעצוע היה בולי). הילדים נטו לזכור ולקשר בין השם לצעצוע שהוצג בדיבור תינוקי יותר מאשר בין השם לצעצוע שהוצג בצורה רגילה.
החוקרים מציעים שאלמנט החזרה על הברות ומילים הנו אלמנט חשוב בדיבור התינוקי, שיש לעודדו על מנת לפתח את יכולותיהם השפתיות של התינוקות.
מקורות
Ota, M., & Skarabela, B. (2016). Reduplicated Words Are Easier to Learn.Language Learning and Development, 1-18