משחקי הדמיון של ילדים הם אמצעי ההבעה והתקשורת העיקרי העומד לרשותם. חשיבותם להתפתחות הילד ולאיכות תפקודו במישורים הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי רבה ביותר. משחק הדמיון מהווה כלי עיקרי בחינוך בגיל הרך ובטיפול בילדים. ספר פורץ דרך זה המבוסס על סקירה מקיפה של הספרות הרלוונטית ועל ניסיונו רב השנים של המחבר בוחן את משחקי הדמיון מן הזוויות ההתפתחותית, הרגשית, התקשורתית-חברתית והבין-תרבותית. הוא מציג גם גישה חדשנית לטיפול בילדים באמצעות משחק וליישומי המשחק בחינוך. הספר מהווה תרומה רבת ערך לכל מי שעניינו בילדים: מחנכים ומחנכות, אנשי מקצועות טיפוליים העובדים עם ילדים ומשפחותיהם, הורים, כותבים לילדים ועל ילדים, ועוד.
"זוהי זכות גדולה לכתוב הקדמה לספר שבורא מחדש את תחום חקר המשחק בדרך כה חדשנית ומבריקה" מתוך ההקדמה לספר מאת פרופסור בריאן סאטון-סמית, פרופסור אמריטוס, אוניברסיטת פנסילבניה.
"כששלמה אריאל מדריך את הקורא במסעו דרך תצפיות, מחקר ופסיכותרפיה עם ילדים המשחקים משחקי דמיון, החוויה היא מרעננת ומאירת עיניים. הוא בוחן את משחקי ה"נגיד ש"של ילדים תוך תשומת לב מפורטת ללשונם, יחסיהם החברתיים ודרכי חשיבתם. זהו ספר מאתגר ומעורר מחשבה לקוראים שעניינם בהיבטים המדעיים והקליניים של משחק בגיל הרך. הניתוח של תהליכי השפה והתקשורת המילוליות והלא מילוליות הספונטאניות מעמיק ומרחיק ראות במיוחד ופותח אפיקי מחקר חדשים" ג'רום ל. סינגר, פרופסור לפסיכולוגיה ולימודי הילד, אוניברסיטת ייל.
ד"ר שלמה אריאל הוא פסיכולוג קליני ומטפל משפחתי בכיר, בעל תואר דוקטור לבלשנות. הוא מייסד ויו"ר העמותה הישראלית לטיפול במשחק. מחברם של ספרים ומאמרים רבים בתחומי התמחותו: חקר המשחק, טיפול וחינוך באמצעות משחק, טיפול רגיש להבדלי תרבות ואינטגרציה בפסיכותרפיה. הוא מכשיר מטפלים ומחנכים בתחומים האלה בישראל, ארה"ב וארצות שונות באירופה. הוא גם כותב שירים וסיפורים לילדים.