האהבה לביון חיברה בינינו; שנינו עברנו עיתות מצוקה ובקריאת כתביו של ביון מצאנו נחמה ומרפא. בהדרגה, נעשה הדיון במילותיו חלק משגרת חיינו ותוך כדי קריאת החומרים התחלנו לכתוב את הדברים שלמדנו בשפה נהירה וברורה יותר. גילינו שמחשבותיו של ביון רצות לפניו, משתרגות משל היו ענפים של עץ, פורצות מתוכו ומולידות רעיונות מקוריים ומרתקים. ניסינו להישאר נאמנים למקור, אך גם לסדר ולהרחיב את הדברים כדי להקל על הבנת החומר. את הפירוש לספר כתבנו מספר פעמים ואחרי שינויים ותיקונים רבים אנו מגישים לכם את הגרסה הנוכחית.
הקורא יבין שביון היה מהפכן, ששאל שאלות קשות ביחס לידוע ולמובן מאליו. בספר זה ניתן לגלות את החידושים שהציע בעקבות פרויד וקליין. הנושאים המרכזיים בספר עוסקים בשאלות כגון מהי חשיבה, כיצד נוצרים רעיונות ונאספים ללמידה וידע, מהם תפקידי האגו, איך לומד התינוק לחשוב, מהי תעלת העיכול המנטאלית, מהי תנועת החשיבה לכל אורך החיים ועוד. רעיונותיו המפתיעים ופורצי הגבולות נותרו רעננים וחדשניים גם בזמננו אנו.
הספר השני בסדרה ״ללמוד את ביון״ עוסק בפירוש לספר ״המרכיבים של הפסיכואנליזה״.
חני בירן היא פסיכולוגית קלינית מדריכה ופסיכואנליטיקאית. שייכת לקבוצת המייסדים של מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו, וכן מדריכה ומלמדת במכון. אנליטיקאית קבוצתית, חברה ומדריכה במכון לאנליזה קבוצתית.
אמנון פוד מתמחה בטיפול פרטני, טיפול זוגי, טיפול משפחתי והדרכות הורים. הוא בעל שני תארים שניים בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת תל אביב ובפסיכולוגיה אירגונית מאוניברסיטת ירושלים.