תפריט נגישות

אבדן: השפעותיו והתמודדות עמו

  • תמר גרנות ילידת רמת-גן. בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בר-אילן. את לימודי התואר הראשון במדעי החברה רכשה באוניברסיטה העברית בירושלים וב-University State Ohio בארצות-הברית. במשך השנים השתלמה בתחומי הטיפול הפסיכו-סוציאלי באוניברסיטאות ובסדנאות שונות בארץ.

    מאז שנת 1974 באגף השיקום של משרד הבטחון כרכזת ומפקחת ארצית של שירותים פסיכו-סוציאליים שונים. את ניסיונה העשיר בנושא האבדן בכלל, והשכול בפרט, רכשה תמר גרנות תוך כדי ליווי והדרכה של מתנדבים, מנחי קבוצות, ועובדים סוציאליים בעבודתם; באמצעותם למדה והכירה את עולמם ובעיותיהם של רבים-רבים המתמודדים עם אבדן. במסגרת עבודתה כמנחת קבוצות הורים שכולים חשה בחסרונו של ספר אשר יסייע לאלה שנפגעו להבין ולעזור לעצמם – וכך נולד הרעיון לכתוב את הספר "אבדן".

בחיבור שלפנינו ניכר ניסיון להציע דרכי התמודדות מעבר לתיאור התהליכים. המסר החשוב ביותר הוא, כי אבדן אינו בבחינת חורבן כללי, אין הוא סוף העולם, אלא יש אפשרות, ולדעתי אף חובה, להתמודד אתו. התמודדות אין פירושה שכחה. התמודדות היא זכירת האירוע, געגועים למי שהלך לעולמו, ומציאת דרך להמשיך לחיות חיי אהבה, עבודה וקדום. ספר זה ראוי לקריאה חוזרת ונשנית. כל קריאה נוספת תעניק לקורא היבטים חדשים להסתכל על עצמו ובתוך עצמו..

על המחברת - תמר גרנות

בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית. במשך 25 שנה הייתה אחראית ארצית באגף השיקום של משרד הביטחון על מספר שירותים בתחום הטיפול הנפשי. גרנות הוציאה לאור שני ספרים בולטים 'בלעדיך: השפעת אובדן על ילדים ונוער' (משרד הביטחון, 2000; מודן, 2015) ו'אבדן' (משרד הביטחון, 1985; מודן, 2011). אחרי יציאתה לגמלאות העבירה במשך מספר שנים סדנאות מטעם משרד החינוך ליועצות חינוכיות בהן העצימה את ידיעותיהן, את יכולתן הרגשית להתייחס לילדים שחוו אובדן ואת ידיעותיהן כיצד להדריך ולייעץ להורים שחוויה זו קרתה במשפחתם.

לרכישת הספר - הוצאת מודן