הפרוטוקול הגמיש עוסק בתחום הויסות הרגשי ומציע בסיס תיאורטי נרחב ותכנית התערבות יישומית, הנשענת על כלים יצירתיים ואמנותיים תוך מיקוד במשמעות וערכים.
החלק התיאורטי עוסק בהתפתחות רגשות וויסות רגשי, אסטרטגיות לויסות רגשות (לפי גרוס), ותפקיד ההורים בהתפתחות ויסות רגשי בקרב ילדיהם. הפרוטוקול היישומי מציג תכנית עבודה מניעתית/טיפולית בתחום הויסות הרגשי בקרב ילדים ונוער, הניתנת להעברה באופן פרטני או קבוצתי בסדר משתנה, בהתאם לקשיי המטופל.
היחידות היישומיות של הפרוטוקול מבוססות על מחקרים שונים שמוכיחים קשר בין נושאי היחידה לבין מיומנויות ויסות רגשי.
יחידות הפרוטוקול כוללות :
1. מפגשי היכרות ובניית חוזה
2. קישור וחיבור למשמעות וערכים בחיי היום יום באמצעות כלים ישימים
3. הבנת תפקיד הרגשות, זיהוי והרחבת טווח רגשות כללי ואישי
4. הבנת תפקיד התחושות, שימוש בתחושות כסימנים מקדימים לרגשות לא מווסתים, קישור בין תחושות לרגשות, שימוש בתחושות ככלים למיתון רגשות
5. חשיבותם של המחשבות והשפעתם על הויסות הרגשי, הבנת המודל הקוגניטיבי
6. דינמיקה של רגשות- עוצמה, משך ומהירות תגובה- הביטויים השכיחים של קשיים בויסותהרגשי.
7. בחינה מעמיקה של רגשות דומיננטיים וחיבור לגורמי תמיכה : פחד, עצב, כעס, עלבון, קנאה, בושה, שמחה, אהבה, תקווה
8. ביטוי רגשות ותקשורת בינאישית
9. הצגת תכנית להדרכת הורים בתחום הויסות הרגשי.