עד לפני זמן קצר, היה מקובל לחשוב כי ילדים ומתבגרים אינם סובלים מדיכאון קליני. מספר מחקרים הראו כי ילדים ומתבגרים אכן סובלים מסימני דיכאון, הדומים לאלה המופיעים אצל מבוגרים. כמה שיטות פסיכותרפויטיות ותרופתיות התגלו כיעילות לטיפול מיידי בדיכאון הקשה ובמניעת חזרתו. בין ההתערבויות האלו, התגלה הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, באופן יחידני או בקבוצה, כשיטת טיפול יעילה במיוחד.
ספרה של ד"ר דאדלי קל לקריאה, מקיף ומעשי ובו היא מסכמת את תיאורית הטיפול הקוגניטיבי. הצגת החומר לוקחת בחשבון את התפתחות הילד וניתנות דוגמאות רבות ושימושיות לקלינאים העובדים עם ילדים הסובלים מדיכאון.
חלקו הראשון של הספר דן בתיאוריה ודרכי טיפול בילדים מדוכאים. בין הנושאים העיקריים:
*טיפול קבוצתי בקרב ילדים
*טיפול קוגניטיבי
*כישורים חברתיים
*חינוך רגשי
*התערבות קוגניטיבית התנהגותית
החלק השני מעשי ומציג בפני הקורא תוכנית טיפול בת תריסר פגישות המתייחסת לנושאים כגון:
*מדוע דווקא אני?
*הערכה עצמית ודיכאון
*לחץ, כעס והרפיה
*לימוד כישורים חברתיים ועוד
פסיכולוגית אמריקאית מוסמכת, בעלת מומחיות בטיפול בילדים הסובלים מתסמונת מדיכאון ומבעיות התנהגות.