<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלמונית ב - 30/12/2016 08:56:46

    שלום רב. אני עברתי לפני שנתיים אובדן של חברה טובה שנפטרה ממחלה קשה עקב זה כל החברים שהיו לנו במשותף יתפזרו ונותק הקשר אין לי את הטלפונים שלהם כיוון שהם היו קשורים לחברה. החברה היתה מארגנת הכל את היציאות מסיבות וכבר שנתיים שאני בלי חברה ולא יוצאת גם בסילבסטר היינו יוצאים וכיום אין לי עם מי לבלות.אני מרגישה ייאוש שלפחות בסילבסטר אין לי עם מי לצאת המחשבה שכולם יוצאים ורק אני לא מדכדכת אותי חוץ מזה אני עובדת ויש לי משפחה תומכת ובית אבל מאז שחברתי נפטרה אני מרגישה בדידות חברתית וגם עם אני רוצה ליצור קשר עם החברים שהיו כל אחד גם גר בעיר אחרת ואין לי דרך ליצור איתם קשר.אשמח עם תוכלי לסייע לי מה לעשות עם המחשבה המדכאת שכולם יוצאים ורק אני בבית בסילבסטר ומה לעשות כדי להרגיש יותר טוב בנוסף לטיפול פסיכולוגי. אני מאוד מודה לך וחג חנוכה וסילבסטר שמח.

    תשובה: בדידות לאחר פטירה של חברה טובה
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 01/01/2017 01:17:43

    שלום לך,

    אומנם כבר מאוחר והסילבסטר כמעט מאחורינו, אך אנסה להשיב.. ראשית צר לי על אובדן החברה. פרידה מחברה קרובה היא קשה והאובדן מהדהד גם לאחר שנתיים. אני מבינה שהדבר הוביל גם לניתוק מקשרים חברתיים אחרים, וזה מקשה, במיוחד בימים כגון אלו. לגבי המחשבה המדכאת שכולם יוצאים, פעמים רבות אנו מסתכלים באחרים וחושבים שהם יותר מאושרים, שיש להם יותר חברים, שכולם יוצאים לבלות וכו.. לצד זה, כדאי לזכור שכולנו אנשים מורכבים, לכולם יש קשיים, רגעים בהם חשים בדידות או ייאוש, ולעיתים צריך לעבור את הרגעים האלה ולזכור שזה רק יום אחד ברצף החיים, הערב הזה יחלוף ולאחריו יגיעו גם ימים אחרים.. הייתי ממליצה לך להתרכז בבנייה של עולם חברתי שיוכל ללוות אותך במהלך השנה החדשה- אולי דרך העבודה? דרך חוג או תחומי עניין או דרך לימודים או עשייה אחרת או דרך חידוש הקשרים הותיקים. כמובן שאם את חשה שאת זקוקה לתמיכה ואוזן קשבת, תוכלי לפנות לטיפול.
    בכל אופן, מאחלת שנה אזרחית טובה ומקווה שתעברי את היום בידיעה שזהו יום שחולף ואחריו החיים ממשיכים ומביאים איתם גם ימים טובים..

    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

עידית גרינבאום גודס

עידית גרינבאום גודס

קדימה-צורן
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
מעיין גבעוני

מעיין גבעוני

רחובות
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
מיכל פרומוביץ

מיכל פרומוביץ

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון