<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עדי ב - 15/10/2017 00:59:34

    שלום, אני בתקופת מעבר, סיימתי את הלימודים באוניברסיטה ואני מחפשת עבודה, משמעות הדבר שיש לי הרבה זמן פנוי.
    הזמן הזה נותן לי זמן לחשוב יותר לעומק על עצמי, לנתח לעומק את האופן שבו אני מתנהגת ומעלה הרבה דברים שהייתי רוצה לתקן. אלא דברים שמופיעים מגיל קטן, לא משהו חדש רק שעכשיו יש לי את הזמן לטפל בהם. ואני מאמינה שזה מאוד חיוני שאתקן לפחות חלק מהדברים.
    אז עשיתי רשימה של כמה דברים שמפריעים לי: ביטחון עצמי נמוך , ריחוף (חולמת בהקיץ הרבה, לא מרוכזת ) ואחד הקשיים המרכזיים הוא החוסר יכולת שלי להתמיד עם הדברים שאני עושה. כמו שאנשים מדברים על דיאטה רק שאצלי זה פוגע בבריאות. ולכאן מתקשר חלק חשוב, יש לי שיתוק מוחין קל. המשמעות של השיתוק היא שהשרירים שלי חלשים. והגוף משתנה ומתנוון אם אני לא מתחזקת אותו, זה דברים קטנים: לשבת ישר, לכופף את הברך, לנשום מהאף ולא מהפה. שאני צריכה להתמיד בהם כל הזמן. אני לא מתמידה ואז כועסת על עצמי שנגרם לי נזק וחוזר חלילה
    השאלה שלי היא מה תהיה מסגרת מתאימה לעזרה בדברים שציינתי. ניסיתי בעבר טיפול קליני והפריע לי, מצאתי את עצמי מדברת ומדברת ולא מקבלת תגובה, הכוונה, עצה. אני מבינה שיתכן שניתקלתי במטפלת פחות מוצלחת. קראתי על CBT ואני תוהה אם זה יעזור בדברים שמושרשים בי מגיל קטן, והתמדה דורשת זמן. מפחדת שטיפול קצר מידי יגרום לי לחזור חזרה במהירות. בנוסף קראתי שיש פסיכולוגיים קליניים רפואיים, שאולי טיפלו במקרה דומה? מה אתם מציעים לי לעשות? אני הלכתי לאיבוד בין כל סוגי הטיפולים והקוצ'ינג, טיפול במגע, טיפול בשיטת סיטה, NLP?
    תודה רבה!

    תשובה: התמדה וצרות אחרות
    נכתב ע"י אסף ב - 16/10/2017 18:38:16

    היי עדי,
    כל הכבוד לך על יכולת ההתבוננות הפנימית המרשימה ועל הרצון לעבוד על עצמך ולהשתפר. מציאת מטפל/ת מתאימ/ה בהחלט יכול להיות תהליך מתסכל. בעיני הקריטריונים החשובים בבחירת מטפל הם לוודא שהאדם שאליו את פונה לקבל עזרה הוא בעל הכשרה מספקת וניסיון בתחום (תחום הפסיכותרפיה בארץ פרוץ ולמעשה כל אדם יכול להכריז על עצמו כמטפל לכן חשוב לוודא את הכשרתו של המטפל), והדבר השני הוא להקשיב לאינטואיציה שלך - המפגשים הראשונים בטיפול הם הזדמנות עבורך לבחון כיצד את מרגישה במפגש, והאם יש כימיה עם המטפל/ת והתוכנית הטיפולית. לעיתים פוגשים יותר ממטפל אחד עד שמוצאים את איש המקצוע שמרגיש לך מתאים וזה לגיטימי.

    אני מצרף כתבה שיכולה לסייע לך
    http://www.betipulnet.co.il/articles/%D7%90%D7%99%D7%9A_%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8_%D7%90%D7%AA_%D7%94%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C_%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%99?_

    את מוזמנת גם לפנות למוקד הטלפוני של מכון 'שדות' – 052-6405776, שם יוכלו להתאים לך מטפל מקצועי באזור מגוריך

    בהצלחה!
    אסף

אנשי מקצוע ומכונים

מירב בועז

מירב בועז

חיפה
רוני סול

רוני סול

תל אביב - יפו
עירית בן ניסים

עירית בן ניסים

גבעתיים
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה
אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
סמדר ידגר

סמדר ידגר

כפר האורנים
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה