<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רינת ב - 16/02/2018 18:38:53

    שבת שלום ליטל. אני מטופלת בתרופות אצל רופאת משפחה אבל אני לא בטיפול הייתי המון שנים בטיפול אבל החליטו שמיציתי וזה באמת נכון כי אני באמת יודעת לעזור לעצמי לבד בשעת מצוקה וגם משפחתי מתנגדים שאלך לטיפול וגם אין לי סל שיקום גם עברתי דברים לא נעימים בטיפולים האלה. בכל מקרה רציתי לשאול למרות שאני יודעת לעזור לעצמי יש ימים שאחר הצהריים אני מוצפת במחשבות שליליות פסימיות, לא חס וחלילה אובדן או משהו כזה פשוט מחשבות מדכאות על מה שעברתי בעבר על הטעויות שעשיתי בעבר מבחינת בני זוג לא נכונים שהתאהבתי בהם ויצאתי איתם אין לי ילדים וכיום אני גם לא יכולה לעשות ילדים הגעתי לגיל המעבר והמחזור הופסק לי אני מרגישה שונה מבחינת אנשים אחרים בגילי כולם נשואים עם ילדים כאילו מחשבה שאני היחידה שלא נשואה אני גם לא עובדת כרגע בבוקר ובערב אני מרגישה מצוין הכל טוב שמחה צוחקת נפגשת עם חברים אבל באמצע השבוע אני לא יכולה להיפגש עם חברים כי הם עובדים וגם חלק מהם נשואים ואין להם זמן להיפגש רציתי לשאול מה לעשות כדי להסיר את המחשבות השליליות אחר הצהריים שאני מרגישה את המחשבות הפסימיות כאשר כמה שאני מנסה לעזור לעצמי מצד אחד לפעמים זה מצליח ואני יוצאת מזה לבד אבל יש ימים שכאשר יש לי מועקה ומחשבות שליליות אני חסרת מוטיבציה וקשה לי באותו רגע לעזור לעצמי אני בוהה מול הטלוויזיה עם המועקה לצאת להליכה אחרי הצהריים שיש לי מועקה ומחשבות שליליות אין לי את המוטיבציה לצאת בין היתר גם בגלל מזג האוויר אבל זה לא עוזר לי ההליכות האלה ניסיתי את זה ולא עזר לי האם יש לך רעיון אחר כדי להתמודד בנוסף לעצה לטיפול פסיכולוגי? אולי את יודעת על אתר באינטרנט שאני יכולה לקרוא על זה כדי להתמודד? או ספרים? אשמח לעצה מאחלת לך שבת נפלאה ותודה רבה

    תשובה: מחשבות שליליות אחר הצהריים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 18/02/2018 10:37:20

    שלום רינת.
    את מתארת כי הקושי המרכזי שאת חווה הוא בשעות בהן את לבדך וללא מסגרת ולכן אני חושבת שכדאי לפעול קודם כל למציאת מסגרת- חוג, התנדבות, עבודה וכן הלאה. מעבר לכך, אני מסכימה איתך לגבי הצורך ברכישת טכניקות התמודדות לרגעים הקשים יותר.
    תוכלי להיעזר בהודעה שפרסמתי בנושא. כמו כן, אני מצרפת קישור למכון המציע מספר ספרים שיכולים לסייע. אפשר ליצור איתם קשר ולהתייעץ לגבי הספר המתאים לך ביותר:
    http://psagot.com/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%AA%D7%A0%D7%95/

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
אהוד עינת

אהוד עינת

תל אביב - יפו
דור אבירם

דור אבירם

פתח תקווה
סמדר ידגר

סמדר ידגר

כפר האורנים