<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הדס ב - 23/02/2018 23:11:12

    בפגישתי הראשונה (פגישת היכרות) עם פסיכולוגית קלינית שאני שוקלת להתחיל עימה תהליך טיפול התנהגויות מסויימות שלה נראו בעייני תמוהות ולא ידעתי כיצד לפרשן.

    בתור התחלה, הייתי המטופלת הראשונה שלה לאותו היום וצלצלתי אליה מלמטה כ2 דקות לפני השעה שנקבעה (7:58) ושאלתי אם אוכל לעלות, היא ביקשה שאצלצל באינטרקום בול בזמן בו קבענו (8:00), אך לבסוף ויתרה והורתה לי לעלות.
    לאחר שנכנסתי, הופתעתי שלא הוצעה לי אפילו כוס מים או תה.
    אלו הם הדברים הקטנים.

    לדבר הגדול:
    תיארתי בפניה קורות חיים דיי יבשים וכללים במהלך השיחה, ללא עבר חריג או אירועים טראומתים (ולו בגלל שזו פגישה ראשונה ולא הרגשתי בנוח להיפתח לגמרי).
    בשיחת הסיכום בסוף הפגישה היא ירתה בשלושת המשפטים האחרונים שלה שהיא זיהתה אצלי בעיות עמוקות "בכל מיני שכבות" שהטיפול בהן יקח שנים.
    היא הוסיפה ש"כבר עכשיו" היא יודעת שאני הולכת לתרץ לה המון במהלך הטיפול ושהיא תצטרך "למשוך אותי" חזרה אל תוך הטיפול. מיד לאחר מכן, בלי שום הסבר מאיפה היא הסיקה את הדברים הקשים הללו או בדיקה איתי לגבי אם אני רוצה לשאול אותה שאלה בהקשר הנ"ל היא אמרה שהפגישה נסתיימה וליוותה אותי

    השיחה עצמה איתה הייתה בסדר והיא השאירה רושם של אישה חכמה, אבל קשה לי לחשוב באיזה הקשר זה יהיה נורמלי להטיל על מטופל חדש "פצצה" כזו בסוף הפגישה הראשונה, במין הכתבת עובדות למטופל וללא מחשבה שאולי הוא רוצה לקבל הסבר או להבין מה הטעמים שעומדים מאחורי דבריה.

    האם אלו סימני אזהרה?
    האם לא לקבוע איתה פגישה נוספת בהתבסס על האירועים הללו?

    תודה על המענה.

    תשובה: סימני אזהרה בהתנהגות הפסיכולוגית החדשה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/02/2018 09:18:38

    שלום הדס,
    מאחר ואת כותבת באופן כללי מאוד, אני מתקשה להתייחס לשאלה שלך. יש התנהגויות שאינן לגיטימיות או שפשוט אינן מתאימות לך כמטופלת, ויש התנהגויות שאולי עוד לא ברורות לך אך לא בהכרח מעידות על בעייתיות.
    במידה ומדובר בהתנהגויות המעידות בעינייך על אתיקה בעייתית או על חוסר מקצועיות ברור- כדאי לפנות למטפלת אחרת.
    במידה ויש לך ספק, אני מציעה לשתף את הפסיכולוגית בהרגשתך סביב התנהגויות אלו ולשאול אותה ישירות לגביהן. שיחה ישירה על הנושא יכולה להבהיר את המצב ולחזק את ההרגשה לגבי התאמתה או אי התאמתה של המטפלת.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
ליאור קורן

ליאור קורן

בנימינה-גבעת עדה
אהוד עינת

אהוד עינת

תל אביב - יפו
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
מירי שטראוס טללים

מירי שטראוס טללים

תל אביב - יפו
מירב בועז

מירב בועז

חיפה
אדם כהן עזר

אדם כהן עזר

רעננה