<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיקה ב - 25/12/2018 11:45:23

    הי כשדברים לא עובדים כמו שאני רוצה או כשאני לא מרוצה מעצמי אני יוצאת מדעתי, יש בי כעס מטורף שיוצא מתוך תסכול מאוד עמוק ומתחושת כישלון שאני לא יכולה לסבול. לאחרונה הכעס איבד שליטה ואני ממש מאבדת את זה - זורקת דברים, מכה את עצמי, מוציאה הכל על הבן זוג שלי, פוגעת בו וכו.באותו הרגע אני מרגישה שחייבת לפרוק הכל, לשבור את הכלים כדי להרגע. אני מנסה לשלוט בעצמי ונכשלת וזה עוד יותר מתסכל וממשיך הגלגל הזה.
    זה היה לי בעבר, הייתי בטיפול משולב וזה נרגע יחסית לתקופה די ארוכה. אני לא ממש רוצה לחזור לטיפול שוב כי אני חייבת להצליח לחזור לעצמי לבד. אם אני לא יצליח זה יהיה עוד כישלון מבחינתי שאני לא מסוגלת לעמוד בו.
    למה זה קורה שוב? איך מחזירים את השליטה חזרה?
    תודה על המענה

    תשובה: כעס ותסכול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/12/2018 15:11:19

    שלום מיקה.
    נשמע שהיעד שהצבת לעצמך, "להצליח לבד", הוא עוד אזור דרכו את משמרת את המעגל של ציפייה, אכזבה, שנאה עצמית וחוזר חלילה ולכן אני לא רואה טעם להתעקש על כך. כפי שאת בוודאי יודעת מניסיונך בטיפול, התפרצויות זעם ותסכול עצמי עמוק "יושבים" על אזורים רגשיים מכאיבים ועמוקים ולכן קשה מאוד לשנות אותם לבד. אלו אזורים שנובעים בדרך כלל מקשיים ביחסים המוקדמים ולכן הדרך לטפל בהם היא דרך יחסים חדשים, טיפוליים. במובן זה, ובפרט לאור הצלחת הטיפול הקודם והקושי להתמודד כעת למרות נסיונותייך, אני מאמינה שתוכלי להיתרם משמעותית מתהליך טיפולי נוסף. מטופלים רבים חוזרים לפרק טיפולי נוסף זמן מסוים לאחר סיום הטיפול, וחבל שתמנעי מעצמך את האפשרות לסיים את התהליך בו התחלת.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
איריס לויט

איריס לויט

רעננה
אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
עירית בן ניסים

עירית בן ניסים

גבעתיים
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
רוני סול

רוני סול

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות