<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לאורה ב - 24/01/2019 08:45:52

    היי
    אני בת 25 ומאוד מודעת לעצמי (אולי אפילו יותר מדי), בחודשים האחרונים עליתי מאוד במשקל. המשקל תמיד העסיק אותי (למרות שאנשים מגדירים אותי כ״רזה״), אוכל תמיד היה נחמה, מקום מפלט שקל לברוח ממנו. וגם עכשיו, בעקבות שינויים משמעותיים שהתחוללו (ועדיין מתחוללים) בחיי פניתי לאוכל. אני אדם חרדתי (בשנתיים האחרונות מתמודדת עם דיכאון קל) ומודעת לזה שאוכל הוא פיתרון רגעי, אך אם זאת מוסיף לחרדה שכבר נוכחת.
    אני לא מתכוונת כרגע לגשת לטיפול (אין ביכולתי בזמן הקרוב, אך אולי בהמשך חיי אפנה) ולכן שאלתי היא: מה אני יכולה לעשות כדי להמיר את ״ההרגל״ הזה במשהו בריא יותר?
    תודה מראש

    תשובה: אכילה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/01/2019 11:50:23

    שלום לאורה.
    את מתארת דיכאון, חרדה והמרה של חוויה רגשית לאכילה אך מדגישה שלא תפני לטיפול. מדוע? נשמע שקשיי האכילה מגיעים על רקע היעדר יכולת לשאת חוויות רגשיות מסוימות, שהן כנראה קשות ומכאיבות מאוד, ובמקום לגעת בליבה ולתת לעצמך מקום לעבד בו חוויות אלו, את מחפשת "פלסטר" חלופי ל"פלסטר" של השימוש באכילה. במובן זה, את יכולה להיעזר בתזונאית, לנסות לרכוש טכניקות של הרגעה עצמית ומיינדפולנס שישמשו אותך ברגעי הקושי, אך אני מציעה שלא לשלול פנייה לטיפול שיציע מענה מעמיק ויציב יותר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
ליאור קורן

ליאור קורן

בנימינה-גבעת עדה
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא