<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 26/02/2019 22:42:47

    היי, מאוד נפגעתי מהמטפל הקודם שהיה לי. פגיעה שטרם שכחתי, למרות שחלפו כבר מספר חודשים מאז. הוא היה נוראי כלפיי, הוא עלב בי ופצע את נשמתי ומה שהכי נורא הוא, שאני חוששת שהוא עשה זאת בזדון. הייתי צריכה לאזור מספיק כוחות על מנת להפסיק את הטיפול האיום שהייתי בו ושמחה ששמתי קץ לטירוף הזה. מן הסתם, זה ברור לי שהמטפל פעל בחוסר מקצועיות משווע הוא אמר דברים שלא יאמרו ובכוונת זדון. וכן, זה ברור לי ללא צל של ספק שהוא היה האשם היחיד במצב, ושהוא שכח את תפקידו.
    אני כבר מספק חודשים מטופלת אצל מטפל אחר. שונה מהקודם. עד לא מזמן, הקשר ביננו היה מוצלח ומאוד חיבבתי אותו, אך לאחרונה יחסנו עלו על שרטון והוא מתחיל להזכיר לי את המטפל הקודם. הוא ממש לא פוגעני כמו הקודם, אבל הוא גם החל להיות פחות אמפתי ממה שהיה, ואני חוששת שהוא יהפוך להיות כמו המטפל הקודם, שהיה ממש נוראי. לא יודעת... אולי זו אני? אולי האשם הוא בי? אולי אני היא זו שגורמת להם להיות נוראיים כלפיי? אני יודעת שטיפול בי מצריך הרבה סבלנות ולצערי כנראה שלא לרבים יש את הסבלנות המספקת. הפגישה האחרונה הייתה קשה לי. וקשה לי מאוד לחזור ולראות אותו שוב. למרות שחשוב לי לציין שהמטפל הנוכחי ממש לא נוראי ואיום כמו הקודם ואני לא חושב שיש לו כוונה לפגוע בי או לעלוב בי, ועדיין מתקשה לחזור. מתלבטת האם לבטל את הפגישה הבאה... כל כך קשה לי שם.
    תודה...

    תשובה: פגועה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/02/2019 11:00:42

    שלום לך.
    אני מצטערת לשמוע על החוויות והתחושות הקשות אך בו זמנית, נדמה לי שאת מעלה שאלה חשובה ביותר לגבי התפקיד שאת ממלאת ביצירת דינמיקות שליליות ופוגעות.
    הקשר הטיפולי מהווה פעמים רבות מעין "מסך" עליו מוקרנות חוויות נפשיות ובין אישיות של המטופל, כאשר המטפל והמטופל "מגלמים" תפקידים שונים המייצגים חוויות אלו. במובן זה, התרחשויות בקשר הטיפולי הן חומר טיפולי חשוב אשר יכול ללמד רבות על עולמו הפנימי ועל חוויות העבר של המטופל. מתוך כך, אני תוהה האם יכול להיות שקשרייך עם מטפלים מלמדים משהו על עולמך הפנימי ועל חוויות העבר שלך שחשוב להקשיב לו ולבחון אותו יותר בעוק בטיפול. לכן, אני מציעה לחזור לטיפול, לשתף את המטפל בכנות ברגשותייך ולנסות להבין יחד מה קרה בדינמיקה שלכם שמלמד עלייך ויכול לקדם את הטיפול שלך.
    חשוב לי להדגיש שאין מדובר בהסרת אחריות מהמטפל-על המטפל לנהוג באופן מכבד והוגן ולקחת אחריות על התנהגותו במידה ולא עשה כך. עם זאת, לפעמים כדאי להתבונן בכשלים של המטפל לא רק כטעויות אלא גם כחלק מהחומר הטיפולי, ובפרט אם את מרגישה שכשלים מסוימים חוזרים בין מטפלים שונים.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
יעל אפריאט טימר

יעל אפריאט טימר

מודיעין-מכבים-רעות
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו