שלום רב,
בתי בת ה 7.5 לומדת בכיתה ב.
מאוד קשה לה חברתית. היא לא מצליחה להתחבר לקבוצת הבנות בכיתה.
היא הולכת לבית הספר נראה שבכיף... כשהיא חוזרת תמיד היא אומרת שהיה לה כיף.. אחיותיה שבאותו בית ספר אומרות שהיא מסתובבת בהפסקות לבד... והן טוענות שהיא מתייחסת לא יפה לבנות הכיתה ולכן לא רוצים לשתף אותה.
היא מאוד תינוקית ומפונקת... ותמיד אוצה לקבל את מה שהיא מבקשת/רוצה באותו הרגע.
כאשר אני מנסה לדבר איתה היא תוקפת ולא מאפשרת שיח בנושא, או סוגרת את העניין עם יש לי חברות, תעזבי אותי.
הרבה פעמים ראיתי סיטואציות אשר מזמינים אותה לשחק ( לא אחהצ)והיא פשוט לא מצליחה להתחבר באותו הרגע..או שאם היא מוזמנת אחר הצהריים או מזמינה אליה לא עובר הרבה זמן והיא כבר מתחילה לריב עם אותה חברה.תמיד. אם מזמינה יותר מחברה אחת אז הן םשוט רבות מהר יותר...עד כדי שאותה ילדה רוצה ללכת הביתה או שהבת שלי הולכת הביתה.
ראיתי אותה עם החברות, ושמתי לב שהיא לא מוכנה לחלוק כמעט כלום... תמיד היא מדברת בצורה של "או שעושים מה שאני רוצה או כלום".
שנה שעברה היה לה יותר בסדר כי כנראה שאיכשהו הבנות הצליחו להסתדר איתה.השנה היא ממש סובלת מזה שאין לה את מי להזמין אחהצ או למי ללכת...ואם היא כבר נמצאת עם חברה זה נגמר לא טוב.
היא לא מסכימה שאני או אחיותיה נתייחס לאותה חברה כי אז זה גורם לה "לכעוס" עליה והיא באותו הרגע "מסתובבת" ונגמר לה הרצון לשחק.לעיתים לפני שהחברה הולכת היא מתחילה לבכות ולקרוא לי לחדר ואיכשהו יש רצון לסדר את זה אבל אין מצידה שום רצון להקשיב למה שיש לי להגיד...
שלום אורלי.
קשיים חברתיים מהסוג שאת מתארת נובעים בדרך כלל מהיבטים רגשיים, ובפרט כאשר את מתארת שישנה גם רגישות גבוהה ו"תינוקיות". לאור זאת אני ממליצה לפנות להתייעצות עם פסיכולוגית קלינית המתמחה בטיפול בילדים ולבחון איתה האם יש צורך בטיפול, הדרכת הורית או התערבות טיפולית אחרת. במרבית המקרים, התערבות טיפולית-הורית מאפשרת לסייע בתהליכי הבשלה ועיבוד קשיים רגשיים, ושינויים אלו מביאים איתם גם יכולת טובה יותר לניהול קשרים חברתיים תואמי גיל.
ליטל
ליטל