<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חן ב - 18/09/2019 18:10:08

    בימים האחרונים התחילו לי חרדות, דפיקות לב, הרגשה שאני משותקת אני יודעת שזה נובע מחרדה עשיתי את כל הבדיקות וכל הבדיקות תקינות. כיצד ניתן לטפל? ואם אפשר מה לעשות בבית עם התופעה הזאת? לא רק בטיפול?

    תשובה: חרדות סחרחורות חולשה
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 18/09/2019 20:52:04

    שלום חן,


    התקפי חרדה הינם תופעה מאוד לא נעימה שיכולה לחזור על עצמה, אך בהחלט ניתנת לטיפול. קשה לי לתת ״עצה״ כיצד להתמודד ללא היכרות עימך והבנה יותר מעמיקה של המצב, הגורמים והסיבות לו, טריגרים וכו׳.


    טוב שאת מבינה שמדובר בחרדה ושעשית את כל הבדיקות, כך את יודעת מול מה את עומדת, וזה חשוב שכן במצב של חרדה אנשים נוטים לפרש את התסמינים הפיזיולוגיים כסימן להתקף לב או לבעיה אחרת ופרשנות שגויה שכזו יכולה להוסיף לחוויית החרדה והפאניקה. 


    על מנת להבין טוב יותר כיצד להתמודד, אני מציעה לך לקרוא עוד על חרדה/התקפי חרדה (מצורף לינק למעלה) וכן על שיטות הטיפול. הטיפול הנפשי בחרדה, בהנחה שזו הבעיה המרכזית ואין עוד בעיות רגשיות שדורשות מענה, הינו יחסית ממוקד וקצר מועד. תוכלי לקרוא בהרחבה עוד על טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שהינו הטיפול המרכזי לחרדה. 


    בהנחה שהתופעה לא תעבור מעצמה בקרוב, אני ממליצה לך בכל זאת לגשת לקבלת טיפול שכן המצב עלול להחמיר בהיעדר עזרה טיפולית מקצועית. 


    בהצלחה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
יערה גרוס

יערה גרוס

תל אביב - יפו
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה
מורן בן גל

מורן בן גל

גדרה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו