<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שוהם ב - 26/09/2019 21:30:44

    המטפלת שלי המליצה כמה פעמים לשלב טיפול תרופתי כחלק מהטיפול הפסיכולוגי שלי. זה אומר שאצטרך להתחיל טיפול חדש אצל מטפל חדש (הפסיכיאטר). אני יודעת שאני עדיין גם אמשיך עם הפסיכולוגית, אבל עדיין המחשבה של להתחיל מחדש הכל עם אדם זר, מאד מפחידה אותי.
    חוץ מזה, מה יגידו עלי אם ידעו שאני לוקחת תרופות?
    למה כדאי לשלב טיפול פסיכיאטרי בתוך טיפול פסיכולוגי? מה הטיפול הפסיכיאטרי בדיוק עושה? מה ההבדל בין הטיפול הפסיכיאטרי לטיפול הפסיכולוגי? הוא סתם נותן מרשם? יש סוגים שונים של טיפול פסיכיאטרי? יש תופעות לוואי?
    המטפלת שלי מנסה להרגיע אותי אבל אני עדיין חוששת.

    תשובה: מתי צריך לפנות לפסיכיאטר?
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 28/09/2019 14:26:42

    שלום שוהם,


    ההחלטה לפנות לייעוץ פסיכיאטרי יכולה להיות לא פשוטה. נשמע מדבריך שאת מאוד מסתייגת מכך, בין השאר בשל חשש מפני ״סטיגמה״ חברתית. למרות חוות הדעת של המטפלת שלך, יש לך את החופש לבחון האם האפשרות הזו מתאימה לך. לקראת ההחלטה, הייתי ממליצה לך לנסות לחשוב עם עצמך, או ביחד עם המטפלת, אם את מרגישה שהטבה משמעותית במצבך יכולה להתרחש ללא תמיכה תרופתית. במידה והתשובה היא לא, בהחלט כדאי לבחון את האופציה של טיפול תרופתי במקביל לטיפל הפסיכולוגי. לפעמים, טיפול תרופתי יכול לעזור ״להתניע״ תמיכה בשינוי במצב הנפשי, גם אם זה רק לתקופה מסוימת. תוכלי לקרוא עוד בלינקים שצרפתי. 


    באופן כללי, טיפול פסיכיאטרי נוטה להיות די ממוקד, והפגישות אינן שבועיות, אלא יותר מרווחות, בייחוד לאור העובדה שאת נמצאת במקביל בטיפול פסיכולוגי. לרוב, ובייחוד למטופלים שנמצאים כבר בטיפול, הטיפול הפסיכיאטרי מתמקד באבחון סימפטומטי ובטיפול תרופתי שאמור להקל על הסימפטומים. אני מניחה שהפסיכיאטר גם ירצה לשמוע את הסתייגותך ותוכלו לדבר על כך ביחד. כמו כן, הוא יוכל לדבר איתך על תופעות הלוואי הספציפיות של התרופות אותן הוא יציע לך. לכל טיפול תרופתי תופעות לוואי שונות. 


    לגבי החשש מתגובות חברתיות. ראשית, אין הכרח לשתף אף אחד בכך שפנית לטיפול פסיכיאטרי והעניין יכול להישאר דיסקרטי. שנית, כיום אנשים רבים נעזרים בטיפול תרופתי ולא צריכה להיות בכך בושה. במידה ואדם סובל באיזשהו אופן, וניתן להקל על הקושי, חבל להימנע מכך רק בשל החשש מהתגובות החברתיות. במידה וכן תחליטי לשתף את החברים הקרובים, אני חושבת שתופתעי לגלות כמה נפוץ השימוש בתרופות פסיכיאטריות בחברה שלנו היום, גם בקרב אנשים מתפקדים שלא היית מנחשת שנעזרים בתרופות. 


    בהצלחה ושנה טובה,


    יעל 

אנשי מקצוע ומכונים

סמדר ידגר

סמדר ידגר

כפר האורנים
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
איריס לויט

איריס לויט

רעננה
דור אבירם

דור אבירם

פתח תקווה
אהוד עינת

אהוד עינת

תל אביב - יפו
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
שני בלסיאנו

שני בלסיאנו

ראשון לציון