<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י וליה ב - 29/09/2019 12:43:17

    שלום
    אני בת שלושים נמצאת בטיפול פסיכולוגי שלוש שנים. לאחרונה הגעתי לתובנה שגדלתי לאמא וסבא נרקסיסטיים. שכלפי חוץ המשפחה נראית נורמוטיבית וטובה, אבל בעצם מאחורי דלתות קורה סיפור אחר לגמרי. התעללות רגשית וכשהייתי קטנה גם התעללות פיזית מצד הסב. כאשר אני העלתי בפני אמי את הרגשות וזכרונות שלי, היא כמובן ביטלה הכל וקראה לי שקרנית. ישר יצאה למסע הכפשות במשפחה של בעלי נגדי וניסתה לשים טריז ביני לבין כל קשר תמוך ובחלק גם הצליחה.
    כרגע משפחה של בעלי בטוחים שאני שקרנית ומניפולטיבית ואף כנראה משוגעת. אני מקשיבה להם אבל רק שומעת את המילים שאמא שלי בכריזמה והתמסכנות רבה שתלה להם. זה מצב כל כך סוריאליסטי וקשה.
    בעלי וחברות שלי תומכים בי וכמובן הפסיכולוגית שלי. אבל אני מרגישה שמי שלא גדל להורים כאלה לא באמת יכול להכיל ולתפוס את גודל התעתוע והעיוות שיש בקשר כזה. מרגישה שאני זקוקה למישהו שגם עבר או מכיר את דינאמיקה מקרוב.

    אולי אתם מכירים מטפלים שמתמחים בהפרעת אישיות נרקסיסטית? קבוצות תמיכה? פורומים?
    לא מצאתי שום דבר מזה ברשת ופייסבוק.

    תודה רבה על העזרה.

    תשובה: ילדות בצל הורים נרקסיסטים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 01/10/2019 20:23:34

    שלום וליה.


    לצערי איני מכירה קבוצות ספציפיות המתמקדות בנושא של אישיות נרקסיסטית אך למיטב הבנתי, גם אין צורך בכך מאחר ומרבית המטפלים מתמצאים היטב בדינמיקות של הפרעה זו ויכולים להציע טיפול מתאים לאנשים אשר בני משפחתם סובלים מההפרעה. חשוב גם לזכור שתחת הכותרת של ילדות להורות נרקסיסיטית ישנן מגוון רחב מאוד של דינמיקות, כך שלא בהכרח אנשים אשר נמצאים תחת אותה "קטגוריה" יציעו תמיכה טובה יותר. לכן, ולאור תחושת המצוקה החזקה העולה מדברייך, אני מציעה לנסות לבדוק יותר לעומק בטיפול שלך את תחושת חוסר המובנות שאת חווה- לנסות להבין מדוע את מרגישה לא מובנת דייך למרות התמיכה שאת מתארת- האם, למשל, יכול להיות שתחושת חוסר המובנות היא אחד ה"סימפטומים" של חוויות הילדות שלך? אני יכולה לומר מנסיוני, שפעמים רבות עיבוד של תחושות מסוג זה בטיפול  יכולות להביא להקלה משמעותית ולשיפור.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
ליאור קורן

ליאור קורן

בנימינה-גבעת עדה
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
מירב בועז

מירב בועז

חיפה
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
שני בלסיאנו

שני בלסיאנו

ראשון לציון
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה
דור אבירם

דור אבירם

פתח תקווה