<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 09/10/2019 04:54:05

    לא קל לי בחיים,אני עוברת חיים קשים במיוחד בבית אם אבא חולה אימא מדוכאת,היינו משפחה מאושרת עד שאבא שלי נהיה חולה אין לי אם לי לדבר את מי לשתף, אני מרגישה בבית כמו בבית כלא לא עובדת, החיים שלי השתנו מהקצה אל הקצה אני לא בטיפול כזה או אחר יושבת בבית מדוכאת אם מחשבות שליליות ומדכאות אני כל כך רוצה לחזור לחיים מאושרים לחיים שמחים אני לא יודעת איך לעשות את זה אני לא מעוניינת בטיפול אם כדורים אני ניסיתי זה לא עשה לי טוב ההיפך זה עשה לי גרוע למרות שאני לוקחת כדורים מהרופא משפחה אני רוצה לגמור את הסבל הזה אני רוצה בסך הכל להרגיש טוב עם עצמי ולהתחיל חיים חדשים ושמחים למרות מה שקורה בבית למרות שאני לא עובדת כרגע איך משנים את זה? איך משנים מחשבות שליליות ומתחילים לחיות בשמחה והנאה? אני אשמח לקבל עצה מכם גמר חתימה טובה

    תשובה: רוצה להתחיל לחיות חיים מאושרים
    נכתב ע"י יעל ימיני ב - 09/10/2019 21:16:52

    שלום מיכל,


    מדבריך עולה מצוקה משמעותית ועומב רגשי בשל מצבם של הוריך. התמודדות עם הורים חולים/שסובלים מקשיים נפשיים יכולה להיות מאוד מעמיסה על שאר בני המשפחה ונשמע שאת נושאת לבדך בנטל זה. איני יודעת עוד פרטים על המצב ומה גילך, אך ייתכן ואת חווה קושי לצאת לעצמאות ולחיות את חייך בשל מצבם של הוריך, והמצב מייצר תחושת ייאוש ודכאון, בצדק, שכן גם במצב בו הוריך זקוקים לך, אין סיבה לוותר על רצונותיך ועל חייך הפרטיים.


    ייתכן וחלק משמעותי מהסבל שאת חווה קשור בצורך שאת מבטאת ״לצאת״ לחיים חדשים, ושאת זקוקה לתמיכה בהבנה של האופנים בהם מצד אחד תוכלי עדיין לתמוך בהוריך אותם, ומצד שני תוכלי במקביל לדאוג גם לצרכיך ולחייך הפרטיים, ולחיות חיים מלאים מבלי שהטיפול בהוריך יגרום להזנחה עצמית. השגה של איזון שכזה היא משמעותית מאוד, שכן לא תוכלי להמשיך לתמוך בהוריך במידה וגם את תהיי במצב דכאוני. 


    מאחר ונעשה ניסיון של טיפול תרופתי שלא עזר, אני מציעה לפנות לטיפול נפשי, בו תוכלי לקבל את התמיכה הנפשית לה את זקוקה בכדי להתחיל בתהליך של שינוי. עד אז, תוכלי לנסות לבחון את האופנים בהם תוכלי מצד אחד לתמוך בהוריך, אך מצד שני לא להזניח את עצמך ואת רצונותיך. 


    בהצלחה, 


    יעל 


    תוכלי לקבל כאן רשימת אנשי מקצוע להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
עידית גרינבאום גודס

עידית גרינבאום גודס

קדימה-צורן
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד