שלום,
אם מטפל יודע שלמטופל יש קושי מבחינה כלכלית לשלם על הטיפול ובא לקראתו בכך שהוא נותן הנחה על הפגישה השנייה בשבוע ובאמת משתדל לתת מענה לצרכים של המטופל בפגישות עצמן ולפעמים גם ביניהן, האם כשקורה משהו מצד המטופל שגורם למטפל להפסיק את הטיפול, זה הגיוני שהמטפל מחליט להשתמש בטענה שיש למטופל קושי לשלם ויש צורך לקבל מענה לצרכים שהמטפל לא יכול לענות עליהם?
הרי רק לפני כמה פגישות אמר המטפל שהוא מעוניין בהמשך הטיפול ורק כי קרה משהו ביניהם אז הכל מתהפך?
מותר למטפל להשתמש בחולשות המטופל כדי להצדיק את עצמו?
שלום ירון,
לצערי אין לי מספיק מידע בשביל על מנת שאוכל להביע את דעתי. כמובן שברמה האתית, המטפל צריך לשים את טובת המטופל בראש סדר העדיפויות ובתהליך קבלת ההחלטות הטיפוליות. לצד זאת, איני יודעת מהי סיבת סיום הטיפול ועל כן לא אוכל לענות באופן מקצועי. אני מציעה לך, במידה ואתה מרגיש שזה נכון לך, להציף את החוויה שאתה מתאר כאן מול המטפל ולנסות ולהבין יותר לעומק ביחד איתו את הסיבות לסיום הטיפול.
בהצלחה,
יעל