שלום,רציתי לשאול לגבי אבחון להפרעות קשב,הגננת של הבן שלי הציעה ללכת לאבחון להפרעות קשב, מאיזה גיל אפשר לעשות אבחון והוא אכן יעיל? האם אבחון בגיל מוקדם עוזר? מה התהליך של אבחון לילד כל כך צעיר והאם יהיה צורך באבחון נוסף כשיעלה לכיתה א'?
שולה שלום.
למרות שבמרבית הפעמים, אנו נראה את הסימפטומים מופיעים בגילאים צעירים ומעוררים בסביבה את החשד להפרעת קשב וריכוז.
במרבית הפעמים, מומלץ להמתין עד לסביבות גיל 6 טרום העליה לכיתה א'.
ישנם מיקרים בהם, למרות הגיל הצעיר העוצמה של הסימפטומים חמורה ופוגעת במיצוי הפוטנציאל של הילד והשתלבותו במסגרת הגן.
במקרים אלו, למרות הגיל הצעיר - מומלץ לפנות לאבחון הפרעת קשב וריכוז על מנת למנוע תחושות תסכול ,חוסר הצלחה ופגיעה בדימוי העצמי של הילד.
וכן, לא ליצור מצב שהילד ייתפס "כבעייתי" ע"י הגננת, וחלילה ידחה על ידי החברים בגן עקב התנהגות מתפרצת או/ ואלימה.
אבחון קשב וריכוז בגיל 4 מתבצע אך ורק ע"י פסיכיאטר מומחה לילדים ונוער אך חשוב שיהיה בעל ניסיון רב בגיל הרך או דרך התפתחות הילד ע"י רופא התפתחותי בעל מומחיות נירולוגית.
פניה למסגרת התפתחות הילד או פסיכיאטר חשובה על מנת לבצע אבחון כולל ולהתייחס לאבחנה מבדלת ולא רק להפרעת קשב וריכוז.
ברגע שהילד מאובחן, אין צורך באבחון נוסף, כיוון שהפרעת קשב וריכוז הינה אבחנה קבועה ולא משתנה.
היה והילד יאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז , מומלץ להמשיך ולהיות במעקב רפואי לאורך השנים , כיוון שהעוצמה וסוג הסימפטומים משתנים עם הגיל.