<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דודו ב - 02/12/2019 20:27:32

    שלום,
    בניסיונות להבין איך להצטיין בלימודים, נמצא שיש להתייחס ל3 נקודות:
    - ללמוד ולזכור דברים
    - יכולת אירגון אופן/צורת הלמידה.
    - להביע את הידע בכתב.
    אני חושב שאחת הבעיות שמפריעות להצלחה במבחן היא הנקודה האחרונה.

    הכוונה אם יתנו לפתור עבודה בבית בשקט לא תהיה בעיה להוציא 100 עגול.

    הבעיה במבחן שניגשים אליו שדי מהר נגמר ה"כוח" ולא מצליחים.
    כל שאלה שניגשים אליה ראשונה אפשר לפתור - אבל אחרונה אי אפשר, כי כבר אין כוח.

    איך היית ממליצה להתמודד עם הבעיה הזאת? חוץ מלהתחיל עם השאלות הקלות.

    בנוסף מה עושים יום לפני המבחן? נחים? לומדים? בגדול בתקופה לפני המבחן מתרגלים כל כך הרבה עד שכבר מגיעים למבחן יש פחות כוח.....
    תודה רבה.

    תשובה: הבעת התוכן על הכתב/איך לפתור מבחן נכון
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 03/12/2019 04:11:53

    שלום דודו.


    נשמע מדבריך שהקושי שלך בהתמודדות עם בחינות קשור בין היתר לחוויה הרגשית של לחץ, כוח וניהול המשאבים והאנרגיות שלך ללמידה. לאור זאת נדמה לי שכדאי לבדוק כיצד ומדוע אתה מגיע למצב של אפיסת כוחות (לומד יותר מדי זמן לפני המבחן? לא מקפיד על תזונה ושינה מספקות בתקופת הלמידה? וכד') ולנסות לשפר היבטים אלו. גם בתוך הבחינה, כדאי לבדוק אם אתה יכול לאפשר לעצמך מספר דקות של מנוחה בין שאלה לשאלה ואם יש עזרים שיכולים לסייע לך לשמור על כוחות- מים, חטיף אנרגיה,סיבוב בחוץ- כדי לשמור על הכוחות.מעבר לכך, במידה ואתה מרגיש קושי משמעותי בנושא ההתמודדות עם בחינות אני מציעה לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום אסטרטגיות הלמידה אשר יזהה איתך באופן מדויק יותר את מוקד הקושי ודרכי ההתמודדות הספציפיות המתאימות לך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אפרת לוי

אפרת לוי

תל אביב - יפו
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה
מיכאל בזל

מיכאל בזל

ירושלים
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
גיא ברק

גיא ברק

רמת גן
אנאל מורי-הופמן

אנאל מורי-הופמן

רעננה
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
ענת גנץ

ענת גנץ

רמת גן