שלום
כשהלכתי לפסיכולוגית אם להשתמש במטאפורה
היא שתקה הרבה ורצתה ללמד אותי להיות חקלאי
ואני הייתי רעב
לא הבנתי איך יש לה כל-כך הרבה סבלנות לעדור להשקות ובעיקר לחכות שהאוכל יגדל
אולי היא אכלה במסעדות..
בסדרה בטיפול
הפסיכולוג מטפל בילד של הזוג המופרע
אחרי שהצליח לחבר ביניהם שוב
הוא שואל את הילד אם הוא רעב
ומכין לו סנדוויץ' עם גבינה צהובה
ואחרכך שואל אותו אם הוא רוצה עוד.
למה היא לא יכלה גם לתת לי סנדוויץ'
תוך כדי העבודה בשדה?
למה זה מפריע לעבודת עומק?
למה יש איפוק בצורך כזה בסיסי?
אשמח לתשובה
שלום לך.
אני מבינה את המטאפורה ושומעת את התסכול, ואולי גם את הקושי לשאת לאורך זמן את הסבל והיעדרו של שינוי מספיק. לצד זאת, אני חושבת שחשוב לשים לב לשני דברים. ראשית, טיפול בילד וטיפול בבוגר הם שונים, והקונקרטיות לה נזקקים לפעמים ילדים אינה בהכרח הקונקרטיות הדרושה לאדם בוגר. כמו כן, סיפוק של צורך אמנם לא תמיד מתנגש עם עבודת עומק אך לעתים בהחלט עשוי להסיט אותה, ואף למנוע מהמטופל לקחת אחריות ובעלות על חייו. איני יודעת היכן בדיוק חשת את סירובה של המטפלת ובאיזה הקשר, וקשה להשיב באופן כללי מאחר ובטיפול, כל מקרה וכל רגע הוא לגופו. לכן, אני חושבת שמה שחשוב הוא להמשיך ולעבד עם המטפלת את תחושותיך ואת התסכול שלך. במקרים רבים, מתוך השיח על ההתנגשויות ו/או הכשלים בטיפול צומחות הבנות והתקדמויות משמעותיות.
ליטל