גם אני קראתי את התשובה אלייך וחשתי באופן צורם שלא הובנת כראוי
אבל מנגד חבל שאת טועה ומחמירה במקומות שלא צריך
לגרום לאדם לחלל שבת זה אסור מפאת בפני עיוור לא תיתן למכשול
ובמסכת עבודה זרה מוסיפים שהתנאי לעבור על איסור זה הוא רק כאשר החוטא לא יכול היה לעשות את העבירה ללא עזרתו של המכשיל - "בתרי עברא דנהרה"
בשל הדוגמא היפה שניתנת, לנזיר העומד בצדו האחד של הנהר כאשר בצידו השני יש בקבוק יין ואין באפשרות הנזיר לעבור לצד השני ולהגיע ליין . אז המגיש את כוס היין לנזיר יכול להיחשב כמי שנותן מכשול בפני העיוור , כי בלעדיו הנזיר לא היה שותה את היין וחוטא. אבל במקרה שהנזיר עומד מאותו הצד של הנהר ויכול להגיע ליין בעצמו , המושיט את הכוס אינו עובר באיסור של לפני עיוור -
ומכאן אפשר להבין שגם אם היו עונים על תשובתך בשבת אין לך כאן שום אחריות אישית לחילול השבת.
שימי לב שבאיסור בפני עיוור - באמת מדובר במקרים של התנהגות מניפולטיבית, מפתה ואפילו קצת נבזית להכשיל אדם "עיוור" (כדימוי ) לעבור על איסור שבת באופן כזה שהוא כלל אינו מודע לכך שעתיד "לייפול".
ויש גם תנאי נוסף שבו העבירה לא יכולה להיעשות ללא המכשיל.
ואז את מעלה טיעון לגבי שימוש בדברים שנעשים בשבת והאם בכלל מותר ליהנות ממלאכה שנעשתה בשבת. ויש על כך לא מעט מחלוקות. ולדעתי אף נפסק דווקא בשל ריבוי הניואנסים (האם בשוגג או במזיד? האם לאדם שביצע מותר או רק לאחרים? ומתי יותר? ולצורך מי בוצעה המלאכה?) שיש מקום גדול מאוד להקל . ובפרט שמדובר בקריאה של הודעה וירטואלית. כך שכלל לא מדובר באיסור!