<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אוראל ב - 20/04/2020 00:34:03

    היי, בן 34 אבא לשניים...אני היפוכונדר, כל פעם שיש לי כאבים חדשים בגוף ולפעמים כאבים גם מוכרים, אני חושב על הגרוע מכל. פעם פחדתי מהזקנה והמוות היום אני כבר לא פוחד מהזקנה והמוות, רק מהדרך לשם סבל מחלות וכאלה ...
    אני רואה סדרה ''הרופא הטוב''
    זה די משפיע עליי כל מה שמראים שם, לא קיבלתי מזה חרדות, אבל אני מפחד יום אחד זה ישפיע על תת המודע שלי ויגרום לי לחרדות סתמיות כמו שהיו לי מספר פעמים.
    האם אני צריך להכנע להיפוכונדריה שלי ולהפסיק לראות את הסדרה, או שזה דווקא יעשה לי טוב לראות סדרה כזאת וכן להתמודד עם הפחדים שלי? הייתי אצל הרבה פסיכולוגים שלא עזרו לי, הייתה אחת שאמרה לי שאני צריך לשמוע סיפורים מאנשים חולים, ולהכנס לבתי חולים להתמודד עם הפחד, וחשבתי שזה לא נכון לעשות ועזבתי אותה.
    הייתה אחת שלא פסיכולוגית והלכתי אליה לטיפול אחד, היא טענה ששישה טיפולים אני כבר אהיה בנאדם חדש. היא עוסקת ברייקי, ריפוי בתקשור, הפסקתי ללכת אליה כי לא הייתי בטוח אם זה מותר בדת היהודית, אבל אחרי הטיפול הראשון הרגשתי טוב והיא אמרה לי את הדבר הכי חכם והכי נכון שאף פסיכולוג לא אמר לי.
    כילד חברתית לא היה לי כייף, לא מקובל הרבה צחקו עליי, הרביצו וכו'. והיא אמרה לי שהגוף שלי בגלל כל הדברים בילדות שקרו לי פיתח מנגנון חרדה, היא אמרה לי שאני לא באמת פחדתי מהמוות ולא באמת פוחד ממחלות, היא טענה שהגוף או תת המודע (לא יודע איך להגדיר את זה), תמיד מחפש להיות חרד ממשהו בעקבות הילדות, אז אם מישהו יטפל רק בפחד ממחלות, תת המודע שלי ימצא לו חרדה אחרת, ולכן צריך לטפל בשורש...זהו, השאלה שלי עדיין על הסדרה האם כדאי להמשיך לצפות בה, הסיפור הארוך כדי שיהיה מובן יותר מה יש לי. תודה.

    תשובה: היפוכונדריה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 20/04/2020 14:37:25

    שלום לך.


    לצערי איני יכולה להתייחס להשפעות הסדרה עליך ועל קשייך. צפייה בסדרה העוסקת בנושא המטריד את האדם אינה כלי טיפולי ובמובן זה איני יכולה להשיב לך מקצועית, אלא רק להציע לך לדון עם איש מקצוע בקשייך ובדרך הנכונה עבורך להתמודד עמם ועם ההיפוכונדריה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
פזית רון

פזית רון

בת חפר
אליה אביקסיס

אליה אביקסיס

ירושלים
יעל אפריאט טימר

יעל אפריאט טימר

מודיעין-מכבים-רעות
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
מירי שטראוס טללים

מירי שטראוס טללים

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן