<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הודא ב - 21/09/2020 20:38:50

    שלום
    שמי הודא ואני מורה בתיכון
    השנה קיבלנו את תלמידי כיתה י , תלמידים חדשים ומביניהם יש לי תלמידה שהייתה מצטיינת בחטיבת הביניים, ועכשיו אנחנו רק חודש והיא מרגישה הרבה עומס כנראה שהיא פוחדת לרדת בציונים, ולכן היום היא חושבת על האופציה לעזוב את בית הספר. כשדיברתי עם אימא שלה היא גם מסכימה שיש עליה הרבה עומס , מתי שהוא עושה דבר היא תעשה אותו ב 100%, כל הזמן התלמידה הייתה אומרת שהלימודים חשובים, וצריך להשקיע ולהמשיך בהם, אלא שהעומס העכשווי כאילו הוריד מהמוטיבציה שלה (אגב היא תלמידת 5 יחידות פיזיקה, 5 מתמטיקה, 5 אנגלית, 5 מדעי מחשב ). רציתי לברר אני כמורה ומחנכת מה אני יכולה לעשות על מנת להוריד רמת הלחץ ולהרגיע אותה היא והמשפחה שלה, מאוד חשוב בעיניי לשמור על התלמידה ולא לתת הזדמנות למחשבות מעין אלה (לצאת מבית הספר), לעלות למודע שלה, באמת אני מאוד דואגת ואשמח להנחות אותי בנושא. תודה מראש

    תשובה: המעבר מחטיבת הביניים לתיכון
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 21/09/2020 21:53:24

    שלום הודא.


    לא ניתן למנוע ממחשבות מסוימות לעלות למודע, ובפרט כאשר כבר התעוררו ובמובן זה אין טעם להילחם בהן אלא להיפך- לנסות להבין אותן ומתוך כך אולי לבסס דרכי חשיבה יעילות יותר. במידה ויש יועצת או פסיכולוגית בבי"ס, הייתי מפנה את התלמידה להתייעצות עמה כדי לאפשר בדיקה קצת יותר מעמיקה של הגורמים לרמת הלחץ הגבוהה ולסייע ברכישת כלים להתמודדות. במקביל כדאי להיפגש עם ההורים ולנסות להבין האם מופעל על התלמידה לחץ חזק להצטיינות ואם כן, מדוע. במקביל, כדאי לנסות להקל על התלמידה דרך נורמליזציה של הקושי: להסביר שתלמידים רבים חווים "קפיצה" בקושי עם המעבר לתיכון, להזכיר כי הלחץ יכול להיות קשור גם לגורמים אחרים מלבד הציונים (למשל, סביבה חברתית חדשה) ובעיקר- לשתף בכך שתלמידים רבים חווים קושי, חוסר אמון ביכולותיהם ובהלה עם הכניסה לתיכון, אך מגלים עם הזמן כי הם מסתגלים טוב יותר משהעריכו. 


    במידה ונראה כי רמת החרדה גבוהה מאוד, ו/או מביאה לסבל או פגיעה תפקודית משמעותית כדאי לשקול פגישת הערכה ראשונית עם פסיכולוג/ית המתמחה בטיפול בבני נוער. 


    בכל מקרה, חשוב ליצור עם התלמידה קשר ראשוני טוב ולשדר מסר של נינוחות, זמינות ואמונה ביכולותיה להתמודד.


    ליטל



אנשי מקצוע ומכונים

שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
סמדר ידגר

סמדר ידגר

כפר האורנים
עידית גרינבאום גודס

עידית גרינבאום גודס

קדימה-צורן
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד