שלום
אני מחנכת לתלמידה בעלת לקות שמיעה, היום היא בכיתה י, הנושא שרציתי לברר הוא שהתלמידה לאורך כמה שנים צריכה לשים מכשיר שמיעה באוזניים שלה, כדי לשמוע טוב יותר, אבל התלמידה לא שמה אותם , כנראה שהיא מתביישת לשים. ההורים פנו אליי לעזרה, רציתי לדעת איך אני בתור מחנכת אוכל לעזור לתלמידה ואולי לשכנע אותה להתחיל לשים את המכשיר?
שלום הודא.
מציעה להזמין את התלמידה לשיחה אישית, לשתף אותה בתהייה שלך לגבי בחירתה לא להשתמש במכשיר השמיעה, ולהזמין אותה לשיח פתוח וכנה על הרגשתה. אני מציעה לא לשים כמטרה את השכנוע לשימוש במכשיר השמיעה (את זה היא בוודאי שומעת כבר בבית), אלא לשים כמטרה את האפשרות לנהל דיאלוג פתוח ורגיש להרגשתה בנושא. כדאי לגשת לנושא מעמדה אמפתית, המכבדת את הקושי ולא מנסה לבטל אותו (באמת לא פשוט להשתמש במכשיר כזה בתוך הרגישות הרבה של גיל ההתבגרות...) ולשתף באופן בו את מבינה את קשייה וגם את המחיר של ויתור על מכשיר השמיעה. במקרים רבים, שכנוע "הגיוני" נחווה כלחץ ומעורר התנגדות ודווקא שיח קשוב ונינוח ללא אג'נדה מאפשר לתלמידה להתבונן, לחשוב ולקבל החלטה מאחוריה היא עומדת.
ליטל