<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דור ב - 06/11/2020 11:11:06

    שלום לכולם
    קודם כל אדגיש שמה שאתאר זו חוויתי מהמטפל שלי ולא חלילה דעתי על אנשי המקצוע כולו.
    לפני כשנתיים פניתי לפסיכולוג מנוסה מאוד, למעשה ד"ר ומורשה להפנוט.
    מחיר שעת פגישה היה מאוד גבוה וקרוב לפי 2 מהממוצע אך קישרתי זאת לוותק ולניסיון שהוא מביא עמו ולמרות הקושי הכלכלי ראיתי בכך מן ערובה לטיפול איכותי.
    הטיפול ככלל היה יעיל ועמוק וללא ספק הרגשתי שינוי אך ברקע תמיד המטפל דחק בי לבצע טיפול כפול של שעתיים (שעולה כפול בתשלום) והיה מתקשר אליי לא מעט גם בשעות לא הגיונית (אחרי 21:00 בערב) סתם כדי לדבר קצת ולנפח את החשבון. (הוא גבה גם על שיחות טלפון ועל כל דקת שיחה בין אם פרונטלי או בטלפון)
    ושוב, כל הזמן מחדיר לי לראש שטיפול של שעה לא יעיל ולא אראה תוצאות כשבזמן זה תמיד הבהרתי את עמדתי שאני מעוניין בטיפול של שעה בשבוע כי זו יכולתי.
    עקב מצב כלכלי הפסקתי את הטיפול לתקופה מסויימת ואז חזרתי לטיפול. מאז הכל השתנה ,המטפל התחיל להמליץ ממש בכוח לערב את בת זוגתי בטיפול ואת אבי, משמע עוד שיחות עמם ששילמתי עליהן
    בשלב מסוים אבי הציע לשלם את הטיפולים ומאז נטרפה דעתו של המטפל. לא הפסיק לדבר על להגדיל את טווח הטיפול, על כך שאבי אחראי לנזק הנפשי שלי ולכן עליי לדרוש ממנו לשלם את מלוא הזמן שיידרש לי
    ממש מצאתי את עצמי משלם על מפגשים כאשר כמעט חצי מהם הוא רק תמרון ושכנוע מצידו לדרוש מאבא שלי תשלום נוסף, כל כך משפיל, אני הייתי צריך לשלם לו על זמן בו הוא מסביר לי למה אני צריך לשלם לו יותר.
    אציין שבכל נקודה בהליך הטיפול בה גיליתי חמלה ,סלחנות והבנה כלפי מעשיי של הוריי שהובילו למצבי, המטפל דאג "להוריד אותי מהעץ" ולהבהיר לי שמדובר במצג שווא שאני יוצר.
    השיא הגיע בשיחה משותפת שרצה שנבצע יחד עם אבי, במהלכה דיבר כל כך לאט, משך את הזמן ,התעכב על כל מילה גם אם היא לא אומרת כלום והנורא מכל הכריח אותי לדבר בנוכחות אבי על נושא שדרשתי שלא יעלה בשיחה.
    אני מסתכל לאחור וחושב על כל הפגישות בהן הוא כל כך משך את הזמן, ואני לא מדבר על ניתוח או העמקה במשהו משמעותי אלא פשוט לדון 30 דקות במשמעות מילה למרות שאני מסביר לו שוב ושוב שאיני מבין את משמעות הדברים וכיצד הם קשורים אליי, או לחילופין פגישות בהן הוא חזר מילה במילה על מה ששוחחנו עליו בפגישה קודמת למרות שניסיתי להסביר שכבר דיברנו על כך
    הייתי כלוא תחת שליטתו, תחת שיחות שמראש הוגדרו לשעה אבל הוא לא נתן לי להשתחרר מהשיחה לקראת סופה ומשך אותה בכל פעם כך שנאלצתי לשלם יותר ויותר.
    אני שוב מזכיר שהטיפול עזר מאוד עד שלב מסוים בו רק הכסף עניין אותו ורק לבצע שיחות ממושכות שיגיעו לחשבון של אלפי שקלים בסוף החודש.

    ברור לי שאת הכסף לא אראה אך לאור תיאורים אלו מה המשמעות האתית מבחינתו של המטפל?

    תשובה: ניצול על ידי מטפל
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/11/2020 00:11:57

    שלום דור.


    אני מבינה את הרגשה הקשה איתה נותרת לאור תחושת חוסר הכבוד לגבולותיך הכלכליים והרגשיים והפעלת הלחצים במסגרת יחסי הכוחות הטיפוליים שהם א-סימטריים. עם זאת, לצערי אין לי אפשרות להציע חוות דעת של ממש מהבחינה האתית מאחר וכפי שציינת, הדברים מתוארים מזווית הראייה שלך בלבד. לאור זאת ומאחר ונשמע שהנושא מטריד אותך מאוד, אני מציעה מציעה לפנות לועדת האתיקה של הפסיכולוגים לקבלת מענה מעמיק יותר.


    ליטל  

אנשי מקצוע ומכונים

דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
איריס לויט

איריס לויט

רעננה
אליה אביקסיס

אליה אביקסיס

ירושלים
עירית בן ניסים

עירית בן ניסים

גבעתיים
גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו