<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אסף ב - 28/11/2020 08:57:37

    שלום רב,
    אני באמת חושב כבר לשים לזה סוף. החיים כל כך קשים לי מלשאת אותם. אבל כשאני חושב איך אהרוס להורים שלי את החיים ברגע שאלך, איך החיים שלהם כבר לא יחזרו להיות אותו הדבר ואיך הניצוץ שבעיניהם פשוט יכבה, זה דבר שמונע ממני לעשות את זה. אני יודע שברגע שאלך ישנם עוד אנשים שיתעצבו מלכתי, אבל כל השאר יוכלו להתמודד ויעברו את זה, הוריי ימשיכו לחיות עם הכאב עד הסוף. באותו רגע הסבל והכאב פשוט יעבור ממני להורים שלי והמטרה שלי היא לא להחליף סבל אחד באחר בעולם הזה.
    הסיבה שאני רוצה לשים לזה סוף, היא שאני מרגיש כל כך אפס ולוזר. כל כך טיפש. אני בן 31, מעולם לא הצלחתי באף עבודה שאליה פניתי, מעולם לא התקדמתי באף אחת מהן. גם עכשיו בעבודה הנוכחית, הצורה שבה אני עובד היא פשוט מושא ללעג על ידי האחראיים. באמת שאני תמיד מנסה להיות טוב יותר אבל אני תמיד משפל. אני מרגיש שאני כלוא בגוף של אדם טיפש שתמיד אבל תמיד יהיה בינוני. מעולם לא הפגנתי כישרון בשום דבר באמת והדבר היחידי שבאמת יכולתי כביכול להתגאות בו הם הישגים. ציונים הם הדבר היחידי שיכולתי למצוא בו מפלט מהאפסות והכישלון. אני בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה בהצטיינות. לא המשכתי לתואר שני כי לא מצאתי את עצמי בזה ובכל מקרה אני לא רואה בהישג זה כישרון או קבלה לחכמה אלא תוצר של עבודה קשה.
    אני יודע שבעת קריאת הדברים, תעלה המחשבה שזהו דפוס מחשבה דיכאוני טיפוסי והקטנה קוגנטיבית היא אחת מהסימפטומים. אבל מה אם יש דפוס מחשבה דיכאוני ויש טיפש, לוזר ומטומטם באופן אובייקטיבי. זה קשה לחשוב על עצמך ככה אבל אני באמת חושב שאובייקטיבית ללא שום קשר לדיכאון אני מטומטם. פעמים רבות אמרתי לעצמי שצריך להשלים ולאהוב גם את הצדדים הפחות יפים בנו וזוהי הדרך לבריאות נפשית, אבל המחשבה שאני מטומטם פשוט לא מניחה מלהכאיב ואני לא באמת יכול לשאת אותה ולהמשיך בחיי כאילו כלום לא קרה. בנוסף לזה אני מנותק רגשית- מוקף באנשים ובחברים שפעמים רבות רוצים ליצור איתי ואני לרוב מעדיף לשבת בבית לבד. כמו מעדיף לחיות את חיי בפרישות מהחברה שבכל מקרה אני לא ממש מרגיש מחובר אליה. כאילו מבקש להתמודד עם הצרות שלי לבד. אנשים בסביבתי אוהבים את החוש הומור שלי וברגעים של דיכאון, רואים עליי את זה, לא כי אני קורא לעזרה אלא כי זה משפיע עליי ובאותם רגעים אני לא רוצה שאף אחד יבוא וישאל אותי מה קרה אלא להתמודד עם הרע לבד.
    בכל מקרה הארכתי יותר מדי במילים. אסכם בכך שלא רואה מוצא טוב לחיים שלי ומשום כך אעדיף לשים להם קץ.

    תשובה: חושב לשים לזה סוף
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 29/11/2020 20:30:24

    שלום אסף.


    צר לי מאוד לקרא את הדברים שאתה כותב, ועל עוצמת הסבל שמלווה אותך ביומיום. נשמע שאתה כלוא, שבוי, בתוך סיפור נפשי מייסר של תחושת כישלון וחוסר יכולת, אשר שום "הוכחה" מבחוץ לא מצליחה לשכך. אני יכולה לדמין את עוצמת הייאוש שחוויה כזאת מביאה איתה, ואת האופן בו הייאוש מתגלגל לכדי מחשבות על סיום החיים. נשמע מדבריך שכעת, מתוך עוצמת הייאוש והדיכאון, אתה מחזיק בדעות השליליות על עצמך כאילו היו אקסיומות, עובדות חד משמעיות, ולא תכנים נפשיים שאותם ניתן לבחון ולהטיל בספק. לכן, ולאור עוצמת הסבל שאתה מתאר, אני חושבת שלא רק חשוב אלא קריטי שתפנה לטיפול פסיכולוגי בהקדם. בתוך טיפול אפשר יהיה אולי לסייע לך לא רק לחוות את התחושות אלא גם להתבונן בהן ולעבד אותן, ולהקנות להן משמעות. במרבית המקרים תהליך כזה מביא להקלה משמעותית ויותר מכך, לצמיחה נפשית שאולי תאפשר לך גם להיות האדם שאתה רוצה להיות. 


    אני שומעת כמה אתה מיואש אבל נדמה לי שבנקודה זו אין ברירה אלא להיאבק ולפנות לטיפול- הן למען הוריך ושאר אוהביך אשר עולמם ייחרב אם תפגע בעצמך והן למען הסיכוי לחיים טובים ומלאים יותר, שקיים גם אם אינך חש בו כרגע.


    כתוב לי מה דעתך,


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
סמדר ידגר

סמדר ידגר

כפר האורנים
אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מורן בן גל

מורן בן גל

גדרה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
מירב בועז

מירב בועז

חיפה