יש לי תלמיד בכיתה ז, אשר מורה מקצועית דיווחה עליו כי החל לגנוח בשיעור, והמשיך למרות שהתבקש להפסיק לאלתר. התלמיד הוזמן לשיחה על ידי (מחנכת כיתה), ובשיחה הוא כינה אותי "מפגרת". מה מציעה?
שלום רויטל.
אפשרותי לייעץ לך כיצד לנהוג מוגבלת מאחר וחשוב להתבונן בהתנהגותו של התלמיד לא רק באופן נקודתי אלא כחלק מהקשר רחב יותר. למשל, האם זה תלמיד אשר יש לו קשיים רגשיים או אחרים? האם זו התנהגות חריגה עבורו או חלק מרצף התנהגויות בעייתיות? האם חל שינוי משמעותי בחייו לאחרונה? מעבר לכך, חשוב לקחת בחשבון את הרקע התקופתי- הסתגלות לחטיבת ביניים על רקע הקורונה. לאור זאת, אני חושבת שכדאי לפעול בשני ערוצים. ראשית, להתייעץ עם יועצת בי"ס איתה תוכלי לחלוק פרטים נוספים. שניםת, ניתן להמין את התלמיד לשיחה נוספת עם דגש לא רק על הפן המשמעתי אלא גם (ובעיקר) על הרצון להבין האם קיים קושי איתו הוא מתמודד/ חוסר שביעות רצון מהחיים הבית ספריים אשר אולי באים לידי ביטוי בהתנהגויות שתיארת. בשיחה זו חשוב לאזן בין הצבת גבולות (ברור שההתנהגויות שתיארת אינן לגיטימיות בשום דרך ויטופלו משמעתית אם יחזרו על עצמן) לבין עמדה המביעה את רצונך לעמוד לצידו ולדאוג לרווחתו.
ליטל