שלום:
יש לי תלמידה שהייתה במערכת יחסית כבר שנתיים עם בחור שגדול ממנה בשנתיים. התלמידה בכיתה י והבחור בכיתה י"ב. לפני שבוע נפרדה ממנו ומאז היא במצב קשה אפילו ללימודים היא לא נכנסת. הלכתי לבקר אותה בבית, ואז הסבירה לי את הסיפור שלה, היא טוענת שהיא לא מצליחה להבין אותו, מה הוא רוצה, לפעמים היא מבקשת ממנו להשתנות, והוא אומר לה את צריכה לקבל אותי כמו שאני, היא טוענת שהוא לא נמצא לידה בעת שהיא צריכה אותו, לא כל כך מתקשר ודואג כמו שהיא רוצה היא פשוט מחפשת כנראה קשר חם והוא לא כזה.
עכשיו היא נפרדה ממנו והיא בוכה אולי היא מיהרה בהחלטה שלה( למרות שלא כלכך דאג לא לוותר), והיא חושבת על זה כל הזמן. לאמת אין לי מושג מה להגיד ואיך אוכל לעזור לה בתור מורה ומחנכת.אשמח לקבל טיפים כיצד אעזור לה לעבור תקופה זו. תודה
שלום הודא.
התמודדות עם פרידה, דחייה וקושי בין אישי היא אחד מהאתגרים איתם מתמודדים בני נוער המקיימים קשרים זוגיים ובמובן זה, אני מציעה לקחת את המצב בפרופורציה ולא להיבהל ממנו.כמורה, אני לא בטוחה שתפקידך הוא להעניק ליווי רגשי אלא בעיקר לסייע לתלמידה לחזור לתפקד בבי"ס למרות הקושי. לכן, אנ מציעה לאזן בין עמדה המציבה גבול- ציפייה לחזרה לתפקוד- לבין עמדה אמפתית המכירה בקושי. מעבר לכך, אפשר להציע לתלמידה לפנות לשיחות עם יועצת בי"ס שתוכל להעריך האם יש צורך בתמיכה והתערבות מקיפות יותר.
ליטל