שלום
יש לי תלמידה בכיתה י סקרנית מאוד, קוראת הרבה ספרים כמעט כל החדר שלה מוצף בספרים. כשאני מדברת איתה אני מגלה עד כמה שהיא יודעת בכל התחומים. לצערי מצד אחר היא לא משקיעה בשיעורים בבית הספר , היא לא מגישה עבודות בית וכנראה לא לומדת כמו שצריך למבחנים, לכן הציונים שלה לא ברמה המצופה ממנה אימא שלה אומרת לי שהבת שלה יש לה יכולות, אבל זה לא בא לידי ביטוי כי היא לא משקיעה מספיק. עכשיו האם פנתה אלי כמחנכת והשאלה כיצד אוכל להניע אותה ללמידה ולהשקעה , לפתור את שיעורי הבית כמו שצריך ולהכין את עצמה טוב למבחניםאשמח אם תוכלו לעזור לי בנושא במידה ואפשר
שלום הודא.
נשמע מדברייך שאכן לא מדובר בסוגייה של יכולת אלא של מוטיבציה ולכן נדמה לי שמה שתוכלי לעשות הוא להזמין את תלמידתך לשיחה, לשתף אותה בהתרשמות זו ולבדוק איתה האם תרצה לחשוב יחד מדוע אינה מעוניינת ללמוד. אי למידה יכולה לנבוע ממגוון גורמים רגשיים שביניהם כאלו האופייניים לגיל ההתבגרות (למשל מאבקי עצמאות מול ההורים), ויתכן והתבוננות משותפת בנושא יכולה לעורר בה עניין ומוטיבציה. לצד זאת, חשוב להמנע מלהפוך לגורם מלחיץ ותובעני- מדובר בתלמידה מתפקדת ונורמטיבית, בסה"כ. ניתן להמליץ להורים על הדרכת הורים/התייעצות עם יועצת בי"ס כדי להבין יותר לעומק את הגורמים להיעדר המוטיבציה ואת העמדה ההורית שיכולה להתאים.
ליטל