<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אישמראיש ב - 14/04/2021 02:44:25

    שלום שוב, אני עובר תקופה קשה.

    כל הטיפול הפסיכולוגי הזה מאוד מקשה עליי, כמה שאני מתנתק מהמשפחה פתאום אני מרגיש יותר רגשות, בתחילת הטיפול אני חשבתי שאין לי רגשות בכלל, בא לי להקיא מרוב רגשות רעות, למה אני כל כך לא חשוב לאף אחד שכולם יכולים להתעלם מכמה שהם פוגעים בי אבל מספיק חשוב כדי שיתעללו בי, אני לא מבין מה רוצים ממני, מה עשיתי, יש לי הפרעה סכיזואידית, אני הסתגרתי בחדר כל החיים, למה עדיין זה לא מספיק, אני עוזב את הבית, אני אפרד מכולם כי אני לא אחזור.

    אני קצת מרגיש כמו ילד בן 3 שרוצה להתחיל את החיים, כי ככה התייחסו אליי, בעצם לא סמכו עליי עם כלום, לא נתנו לי ללבוש בגדים לבד, לא נתנו לי לבחור כלום, לא נתנו לי להרגיש תחביבים, לא נתנו לי ללמוד מה אני אוהב ומה לא, כל מה שעשיתי היה בכפייה, ואם לא הסכמתי אז האשימו אותי שאני לא מתאמץ ואני אגואיסט, איך בנאדם בן 27 שמרגיש שהוא מפותח כמו ילד בן 3 אמור להתחיל חיים של גדולים, יש איזה משהו שאני יכול לעשות כדי להרגיש בהתאם לגילי? אני מפחד לעשות את הדברים הפשוטים, אני מפחד להכין אוכל ושאני לא אצליח, אני מפחד שאני ארעיב את עצמי כי אני לא יודע איך משיגים דברים, למה אני מרגיש כל כך קטן? כל החיים הקטינו אותי כל הזמן ההורים שלי, ועכשיו אני לא מצליח לגדול, למה זה כל כך פשוט לאנשים לבחור לעשות מה שהם רוצים, אני לא מצליח להתקדם, כבר אמרתי שאני יעבור דירה (יכול להיות שאגור ברכב), אני כבר החלטתי סופית להתנתק אבל אין לי תמיכה מספיק חזקה להתחיל חיים בעצמי, כולם כבר בוגרים, עסוקים בתואר, 4.5 חברים סה"כ.

    זה בעיות שלדעתך ימשיכו איתי כשאצא או שהן נובעות מזה שאני פשוט נמצא בסביבה הרעילה? אני מאוד מפחד לצאת, אני שוקל להוסיף טיפול פסיכולוגי נוסף כי הטיפול שאני כרגע בו הוא מסובסד וכדי להוסיף טיפול שבועי אני אצטרך לשלם בעצמי על כל הטיפולים, אין אפשרות לשלב עם הסיבסוד.
    יש הצעה אחרת?

    תשובה: אין לי מספיק תמיכה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 14/04/2021 17:54:53

    שלום לך.


    אתה אכן מתמודד עם סוגיות משמעותיות הן ברמת המציאות הפנימית והן ברמת המציאות הפנימית, אך נדמה לי שלצד זה אתה מספר כמה קשה לקבל את ההחלטה לגבי המשך הדרך הטיפולית, ובפרט עם מטפלת חדשה ובמימון עצמאי. זו בחירה שמצריכה אותך להתמקם בעמדה של "אדם שרוצה טיפול" וזה לא קל- ולכן אני מציעה לשוב ולהעלות את הנושא, לחשוב ולעבד אותו בשיח הטיפולי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
יעל אפריאט טימר

יעל אפריאט טימר

מודיעין-מכבים-רעות
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
אדם כהן עזר

אדם כהן עזר

רעננה
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
מירב בועז

מירב בועז

חיפה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה