<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 14/05/2021 16:27:58

    שלום,

    מזה מספר שנים שאני נמצאת במעין מערבולת רגשית בעקבות אירועים שרודפים אחד אחרי השני, בין אם דרך הגירושין הקשים של ההורים שלי, פיטורין ממקום העבודה בעקבות אותם גירושין, קושי לחזור למסלול, התנהגות תוקפנית ולא פרופורציונית במקרים רבים.
    אני חיה עם אימא שלי שמחפשת להקניט אותי בכל הזדמנות, להקטין, לעורר בי פחדים, לגרום לי להתנהג בצורה לא פרופורציונית כדי שאחרים יוכלו לצדד בה ולגרום לי להיות בעמדת נחיתות ללא הגנה וללא תמיכה.
    אותה אימא מעולם לא הייתה שם בשבילי, כבר מגיל צעיר היו אפליות ביני לבין אחותי הגדולה, מעולם לא הייתי בעמדת עדיפות גם אם הייתי טובה יותר, מעולם אף אחד משני ההורים שלי לא היה גאה בי גם כשהגעתי להישגים.
    אימא שלי פעלה ללא הרף בזמן הליך הגירושין לגרום לי לסטרס מתמשך שפגע בי בצורה קשה והוביל אותי לוותר על החלום הגדול ביותר שלי כי לא הייתי מסוגלת לתפקד בצורה תקינה בעבודה.
    בכל הזדמנות היא חיפשה שאדבר לא יפה, שאתווכח איתה במכוון, היא יושבת בכוונה במקומות פתוחים ומנסה להתחיל להבעיר את העניין כדי שישמעו רק אותי מדברת לא יפה.
    אני מרוסקת וחולמת כבר לחזור לעצמי, אין לי למי לפנות, אין לי משפחה בעקבות אותם אירועים ונותרתי לבד במערכה שאני לא יכולה לצאת ממנה, נפלתי לתהום ואני לא רואה את הדרך לראות את האור.
    קשה לי ומכביד לי כל הסיטואציה הזו.

    תשובה: קושי וכאב
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 14/05/2021 17:57:38

    שלום דנה.


    את מתארת קושי וכאב מתמשכים אשר נשמע שהטביעו את חותמם בעבר וממשיכים להוות התמודדות מאתגרת ומעכבת גם בהווה. לא קל לשנות ולזוז מאירועי עבר ודינמיקות משפחתיות מכאיבות, ובפרט לעבור תהליך זה באופן עצמאי. לאור זאת, אני חושבת שכדאי מאוד לפנות אל טיפול פסיכודינמי אשר יסייע לך לעבד את האירועים, לשקם את האזורים הנפשיים הפצועים והכאובים ולצמוח מתוך כך. על אף שנשמע שאת ערה לגורמים המקשים ומנסה להתמודד עמם על הצד הטוב ביותר, במקרים רבים הנוכחות התומכת ונקודת המבט הנוספת מצליחים להניע שינוי נפשי משמעותי, ואיתו גם שינוי במציאות החיים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מעיין גבעוני

מעיין גבעוני

רחובות
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו