<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 19/01/2022 18:21:22

    שלום,

    בשנים האחרונות חוויתי משברים לא פשוטים בחיים האישיים שלי שטלטלו אותי מקצה לקצה.
    אין לי ספק שזה השאיר בי חותם לתמיד.
    בחודשים האחרונים אני נמצאת בקריירה במקום הטוב ביותר שיכולתי לבקש - אני בשיא פסגת השאיפות שלי, הצלחתי להגיע למקום שכל כך רציתי.
    מכיוון שאני עוד בתוך המערבולת הזו בחיים האישיים שמשתנים מרגע לרגע והכל דינאמי, אני חווה רגשות שמציפים לא מעט, העבר פתאום קופץ בכל סיטואציה או כשאני פוגשת אנשים מסוימים.
    יש מישהי שהתקרבתי אליה מאוד, הקשר הפך לטוב וחיובי עד שפתאום חלה נקודת מפנה - התחלתי לשתף אותה בבעיות שלי, בחיים הלא פשוטים שחוותי, אני לרגע חושבת שכאילו היא זו שנועדה לרפא אותי והרי אני יודעת שזה לא נכון.
    היא צעירה ממני, אמנם סופר חכמה אבל זה לא נכון וכשאני עוצרת את עצמי מלדבר או מגיבה פתאום בצורה שמתכנסת ונראה שמצב הרוח שלי לרגע אחד חיובי ואנרגטי ולרגע אחד אני קורסת לתוך עצמי זה לא תמיד מובן לסביבה, במיוחד לאנשים שאכפת להם ממני.
    אני לא רוצה לאבד אותה, היא חברה טובה אבל מרגיש לי שטעיתי ושהפכתי את הקשר הזה למשהו לא בריא.
    אני הייתי רוצה לעשות איתה איזושהי שיחה ולהבהיר לה כמה היא חשובה לי ויחד עם זאת אולי לנסות לשתף במה שלא מרגיש נכון וטוב כי זה פשוט פוגע במערכת היחסים.
    מה את מציעה?

    תודה.

    תשובה: שיתוף
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/01/2022 07:50:00

    שלום דנה.


    נשמע מדברייך שכבר קיבלת החלטה כיצד לפעול- נשמע שזיהית ששיתוף ברמה מסוימת לא מיטיב עם הקשר ולכן אני מציעה לשתף את חברתך בכנות בתחושות, לומר ישירות שתקפידי לחשוף אותה פחות ולא להעמיס עליה, להדגיש כמה חשוב לך הקשר ולהזמין אותה לשתף בתחושותיה ורגשותיה. במקביל, יתכן וכדאי לשקול פנייה אל טיפול פסיכולוגי אשר יסייע לך בהתמודדות עם הרגשות והאירועים שנשמע שאת עדיין מעבדת. סביר להניח שכאשר יהיה מקום לתכנים בטיפול, יהיה לך קל יותר ביומיום הן ברמה הבינאישית והן ברמה האישית-רגשית שלך עצמך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אליה אביקסיס

אליה אביקסיס

ירושלים
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
ליאור קורן

ליאור קורן

בנימינה-גבעת עדה
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
מורן בן גל

מורן בן גל

גדרה
יעל אפריאט טימר

יעל אפריאט טימר

מודיעין-מכבים-רעות
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו