<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י קובי ב - 27/07/2022 22:49:25

    שלום לך לפני מספר שבועות שאלתי אותך שאלה בפורום. ובה הצפתי את החשש שבגלל התנהגות שלי אז יגרם ocd לילדים שלי. אז כתבת לי כך -
    "כפי שאתה מתאר, קשיים רגשיים, כמו גם OCD, נובעים בדרך כלל ממספר גורמים. OCD של ההורה, או נטייה כללית לחרדה, אכן יכולים להילמד דרך חיקוי והפנמה של דפוסי חשיבה והתנהגות, אך קשורים כמובן גם בנטייה המולדת של הילד ובגורמים סביבתיים נוספים"

    השאלה שלי את כותבת שזה נגרם ממספר גורמים זה מובן.גנטי וסביבתי.
    השאלה האם מספיק גורם סביבתי אחד לגרום ל-ocd למשל מספיק שאני עושה טקסים והילד רואה את הטקסים שאני עושה ואז , האם רק מזה יכול להגרם ocd (שאולי הילד מעתיק את הטקסים או אולי מתוך הטקסים שלי חושב שהעולם מסוכן).
    או שגורמים סביבתים נוספים גורמים ל-ocd?

    ב-cbt אוהבים להגיד שזה התנהגות נרכשת. האם יש לכך ממש מחקרים שמראים שבגלל "ורק בגלל " ( ללא גורם סביבתי נוסף שיתכן שזה קרה בגלל הגורם האחר כגון טראומה מסוימת ) שהילד ראה את ההורים שלו עושים טקסים ואז נוצר לו ocd . (כמובן כאשר יש את המרכיב הגנטי). האם ניתן בכלל לבדוק זאת שרק בגלל טקסיות של הורים נוצר לילדים ocd?

    אשמח בבקשה לתשובה . תודה רבה

    תשובה: ocd המשך
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/07/2022 16:47:48

    שלום קובי.


    הנפש אינה עובדת תחת חוקי המתמטיקה והפיסיקה ובמובן זה, אין טעם ואפשרות לבודד משתנים ולקבוע את הגורמים להתפתחות OCD של ילד. למעשה, העיסוק בשאלה זו ובתחושת האשמה שאולי כרוכה בה יכולה להפוך למייסרת ומתסכלת שלא לצורך- מוטב להשקיע את האנרגיה לבשאלה איך אפשר לעזור ולקדם גם את עצמך וגם את בנך, ולא בשאלת הגורמים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אדם כהן עזר

אדם כהן עזר

רעננה
גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ד"ר טלי שימקין

ד"ר טלי שימקין

רחובות
מורן בן גל

מורן בן גל

גדרה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
פזית רון

פזית רון

בת חפר
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו