<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מעיין ב - 13/04/2023 21:00:39

    היי, כבר תקופה שממש קשה לי בכל מה שקשור בעיבוד חושי (ללא שום בעיה רפואית ,נבדקתי מספר פעמים) עד לרמה שאני ממעיטה לצאת מהבית (בגלל אור בוהק שממש מציק לי ורעש) בנוסף גם מבחינת ריחות ממש קשה לי וזה משפיע לי על התיאבון ,גם כל מיני טקסטורות ממש מגעילות אותי במגע.היו לי קשיים עם וויסות חושי מגיל צעיר אבל אף פעם לא אובחנתי . כשהתיייעצתי לגבי זה עם פסיכולוגית וסיפרתי לגבי עוד דברים היא אמרה שכנראה אני על הספקטרום. כן יש לי המון התנהגויות ותכונות שמתאימות לפרופיל של אנשים על הספקטרום ואני בעצמי חשדתי המון פעמים.
    אשמח לדעת מה עושים מכאן ואיך מתמודדים עם קשיים בעיבוד החושי , חשוב לציין שאני מעל גיל 18.
    תודה מראש!

    תשובה: קושי בוויסות החושי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 17/04/2023 08:03:56

    שלום מעיין.


    השאלה הראשונה שכדאי לבחון היא האם את זקוקה כרגע למענה רק לנושא הוויסות החושי, או למענה רחב יותר שנוגע למכלול הקשיים שאת משערת שקשורים באפשרות שאת נמצאת "על הספקטרום". במידה ואת מבקשת בעיקר מענה לנושא החושי, כדאי לפנות למרפא.ה בעיסוק המתמחה בתחום זה בבגרות. תוכלי למצא בחיפוש אינטרנטי מכונים ומטפלים המתמחים בתחום זה. 


    במידה ואת מרגישה שאת זקוקה למענה רחב יותר, תוכלי לפנות לאבחון ראשוני שיסייע לזהות האם אכן מדובר ב"ספקארום", או לפנות לאיש מקצוע המתמחה בטיפול בבוגרים על הספקטרום (רשימת מטפלים תוכלי למצא כאן). על בסיס האבחון ומתוך הטיפול ניתן יהיה לזהות מהם ההיבטים בהם את זקוקה לעזרה, ולכוון לדרך הטיפול המתאימה ביותר עבורם.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מיכל ארבלי כחלון

מיכל ארבלי כחלון

כפר ורבורג
ינון רביד

ינון רביד

פרדס חנה-כרכור
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
רוני סול

רוני סול

תל אביב - יפו
מירי שטראוס טללים

מירי שטראוס טללים

תל אביב - יפו
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
יערה גרוס

יערה גרוס

תל אביב - יפו
אליה אביקסיס

אליה אביקסיס

ירושלים