<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלמוג (שם בדוי) ב - 19/04/2023 11:57:50

    שלום רב,

    רציתי להעלות למודעות בפורום את הצד השלילי שקיים בטיפול פסיכודינאמי והוא מקרה של ניצול לרעה ע"י המטפל.

    אני עצמי חוויתי חוויה כזאת לפני כמה שנים. הייתי מטופלת ע"י פסיכולוגית קלינית, הגעתי אליה מאוד מעורערת, מוחלשת במטרה לחזק את הביטחון העצמי. לצערי, הטיפול אצלה רק דרדר את מצבי, החליש אותי. היא נהגה בשיטתיות לפקפק בדבריי, לשפוט ולבקר אותי. כאשר הייתי משתפת אותה בחוויות, היא הייתה נוהגת לזלזל בתחושתיי, להמעיט בערכן ולערער מאוד את יכולת השיפוט שלי. היא אף השתמשה לא פעם בתיאורים פוגעניים כלפיי והטיחה האשמות: "זה גם את!", "זה בגללך!", "זה משהו בך", "תחשדי בעצמך לפני שאת חושדת באחרים".

    כאמור הגעתי לטיפול מוחלשת והיא השתמשה באותן נקודות תורפה שלי כנגדי, מה שהחליש אותי עוד יותר. עם הזמן, האמירות שלה נעשו בוטות עוד יותר וההתייחסות נעשתה פוגענית יותר ואני הבנתי שהטיפול לא תקין.

    עברו כמה שנים ועד היום, החוויה הפוגענית והקשה מלווה אותי. הצלקות קיימות. אותה פסיכולוגית השתמשה בעמדת הכוח שלה כנגדי ולא נקטה בהגינות ומקצועיות.
    . המקרה של אותה פסיכולוגית איננו מייצג אבל יש לתת את הדעת לנושא של ניצול מרות לרעה בתחום של טיפול רגשי/ נפשי. החשיפה לפגיעה של מטופל ממטפל שאינו פועל כראוי היא עצומה.

    אלמוג (שם בדוי)

    תשובה: טיפול פסיכולוגי שלילי ומרע
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 20/04/2023 19:05:53

    שלום אלמוג.


    צר לי מאוד לשמוע עם החוויה איתה נותרת לאחר הטיפול. 


    אני יכולה רק לדמיין כמה מכאיב ומערער, ומקווה שמצאת את דרכך לטיפול שמיטיב עמך ומסייע בהתמודד הן עם החוויה הטיפולית שתיארת והן עם הקשיים אשר הביאו לפנייה לטיפול מלכתחילה. 


    לצד האמור, מאחר וההודעה מתפרסמת ברבים חשוב לי לציין כי מצב בו טיפול פסיכולוגי מזיק ופוגע אינו שכיח. במרבית המקרים גם בטיפולים בהם יש תקופות של תקיעות והרעה, בחיי המטופל ובקשר הטיפולי, ניתן לעבד משברים אלו באופן שבסופו של דבר מביא לצמיחה ושינוי חיובי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אדם כהן עזר

אדם כהן עזר

רעננה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
מירי שטראוס טללים

מירי שטראוס טללים

תל אביב - יפו
אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
נוי ברגר

נוי ברגר

הרצליה
איריס לויט

איריס לויט

רעננה
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
ינון רביד

ינון רביד

פרדס חנה-כרכור