שלום
אני מחנכת לתלמידה בכיתה י, תלמידה חברותית, טובה מאוד מבחינת ציונים, מלאה קצת מבחינה גופנית. התלמידה מדברת איתי על דבר שמפריע לה, שהיא תמיד לוקחת דיבורים של אחרים כאילו מופנה אליה, למרות שלאמת לא.
אנשים שמדברים על מישהי אחרת , היא חושבת תמיד שמדברים עליה, ומתכוונים בדיבורים שלהם אליה, והיא כתגובה לוקחת הדבר מאוד אישי, ובפועל כשאומרים לה שהיא לא הכוונה היא מתאכזבת מאוד מעצמה, ומחפשת את הדרך כיצד לצאת מזה? כי תמיד זה מוביל אותה לתחושה לא בסדר עם עצמה.
יש לציין שאותה תלמידה שנמצאת היום בכיתה י, סבלה לפני כמה שנים בכיתה ז מחרם.
השאלה שלי, האם יש שם לתופעה זו, שהיא תמיד חושבת שמתכוונים אליה??
מה הסיבות לכך?? וכיצד אוכל לעזור לה אני בתור מחנכת? האם היא בפועל סובלת מחוסר ביטחון עצמי וצריכים לעבוד על זה?
אודה לכם אם תוכלו לעזור לי בנושא ולהנחות אותי במה אוכל לעזור לה?
תודה
שלום הודא.
הקשיים שאת מתארת אינם נכנסים לקטגוריה ספציפית ועשויים לנבוע ממגוון רחב של גורמים- עיסוק עצמי מוגבר האופייני לגיל ההתבגרות, השפעות החרם, חוסר ביטחון, קושי במיומנויות החברתיות ופירוש סיטואציות חברתיות ועוד ועוד. לכן, אני חושבת שאפשר להציע לה לפנות לשיחת הערכה עם יועצת/פסיכולוגית בי"ס כדי לבחון האם יש צורך בעזרה מקצועית. בינתיים, כדאי לשקף לה בעדינות את הדפוס שאת מתארת, לתמוך, לעודד ולהמשיך לשמר קשר של אמון ושיח פתוח.
ליטל