תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דניאלה ב - 27/04/2024 17:57:12

    אנו הורים ל 3 בנות, לכאורה מוכשרות ומוצלחות. אחת הבנות שיתפה אותנו במהלך החג על קשיים שמלווים אותה שנים רבות בהתמודדות קשה עם דכאון...(כנראה גם האחרות) היא רווקה בת 34 וכהורים ראינו מערכות זוגיות שהיו לה שנמשכו גם לאורך שנים, אבל לא שרדו, הנחנו שלא מצאה את ה"נפש התאומה" שלה - אך מסתבר שכנראה הבעייה עמוקה יותר... והיא קודם כל עם עצמה. מסתבר שניסתה כל מיני שיטות עזרה שלא הצליחו... איך מוצאים את הדרך הנכונה? המטפל המתאים? האם יש תקווה? האם יוצאים מדכאון? או לומדים לחיות איתו? מה תפקידנו כהורים? איך נוכל לעזור?

    תשובה: דכאון
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 30/04/2024 21:47:53

    שלום דניאלה.


    דיכאון וקשיים במציאת זוגיות הם בעיות נפוצות מאוד בחברה המערבית, וקיימות כיום מגוון שיטות אפקטיביות ביותר לטיפול בקשיים אלו. לכן, אני חושבת שבשלב ראשון, למרות הדאגה והכאב שאני שומעת בדברייך, כדאי לא להיבהל אלא לזכור שדיכאון הוא לא פעם ביטוי חשוב (ואף בריא במובן מסוים) להיבט נפשי שזקוק לעיבוד ומענה. במובן זה, לפעמים הקושי הוא לפעמים גם מפתח לשינוי והטבה.  


    איני יודעת אלו שיטות טיפול ביתך ניסתה ולכן קשה לי להמליץ, מוזמנת לפרט יותר ואשמח לשתף בכיווני מחשבה נוספים. בינתיים, כהורים, אני מציעה לשדר אופטימיות ואמונה בכוחותיה, ולהתמקם בעמדה אמפתית ותומכת ולא "דוחפת" או ביקורתית. לפעמים, עם הנכונות לשהות יחד בקושי, להביע השתתפות בכאב ולהזמין לשתף בתחושות, מהווים חלק משמעותי מהסיוע. כמו כן, מציעה לשאול את ביתך ישירות למה היא מרגישה שזקוקה מכם. יתכן והיא תוכל לתת את המענה הטוב ביורת לשאלתך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו