<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לילך ב - 19/05/2024 11:29:39

    שלום,
    אני בחורה מסורתית-דתית בת 24 ולפני שנה וחצי הייתי בקשר עם בחור שבהתחלה הכל היה טוב ויפה, כיבד אותי והיה מושלם ואני כמובן התאהבתי, אחרי חודשיים ביחד הגענו לשלב יותר אינטימי (לא שכבנו ממש זה היה יותר על ״יבש״) אבל בשבילי זה היה משהו ממש גדול כי בחיים לא הייתי עם גבר לפניו והוא היה הראשון שלי בהכל.
    אחרי חודש וחצי מאז שהיינו ממשיכים באותו צורה והכל פעם שהיינו מסיימים הוא היה קם ישר ורוצה ללכת לבית כאילו הוא סיים את מה שרצה וזהו אני יכולה ללכת.. לקראת הסוף, היו לנו הרבה ריבים עד שהחלטתי לסיים את זה.
    שבוע אחרי הפרידה, גיליתי שכל הזמן הזה שהיינו יחד הייתה לו עוד מישהי שהוא איתה כבר שנתיים ושאני כנראה הייתי איזה משחק בשבילו, ממש נשבר לי הלב באותו רגע והייתי שבורה למשך כמה חודשים עד הלכתי לטיפול העצמה והתפתחות אישית והרגשתי שאני כבר אחרי זה.
    היום, אני יוצאת כבר שלושה וחצי חודשים עם בחור מקסים, ואתמול בפעם הראשונה יצא לנו גם להגיע לשלב יותר אינטימי וברגע שסיימנו הוא קם ורצה ללכת (אחרי שדיברתי איתו על זה הוא אמרה שזה בגלל שלא הרגיש כל-כך טוב) באותה שניה חזרתי בחזרה למה שהיה לי עם הבחור הקודם ואחרי שהלך פשוט התפרצתי בבכי והרגשה נוראית, עוד פעם משתמשים בי וזורקים אותי? איך אני אדע שבאמת הרגיש לא טוב ולא סתם אומר לי כדי להרגיע אותי ולהמשיך לנצל אותי?
    זה כל מיני מחשבות שעולות לי בראש למרות שבתוך תוכי אני יודעת שהבחור הנוכחי לא התכוון לזה אבל עצם הסיטואציה פשוט עוררה בי רגשות לא נעימים שוב ואני מרגישה שזה משפיע עלי בכללי וגם לגבי הקשר איתו , מה אני אמורה לעשות? :(

    תשובה: טראומה מקשר קודם
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/05/2024 12:42:00

    שלום לילך.


    כפי שאת עצמך מזהה, פגיעה ואכזבה מקשר יכולות להיחרט ולהמשיך ללוות גם בקשרים נוספים. האתגר הוא כיצד גם ללמוד מהעבר וגם לא לתת לעבר להחריב ולקלקל מה שבהווה. כיוון אחד שיכול לסייע הוא לפתוח את הנושא באופן ישיר מול בן הזוג, להבהיר מה חשוב לך ולשתף בחשש שלך. מתוך השיח תוכלי אולי להבין טוב יותר איפה הוא עומד ביחס לדברים. כמו כ, מבט מבחוץ תמיד יכול לסייע- כדאי לשתף חברות וכד' ולשמוע את דעתן על סיטואציות זוגיות שונות, ובעזרתן לאזן בין שמירה על עצמך לבין חשדנות יתרה. אפשרות נוספת היא פנייה לטיפול פסיכולוגי בו תוכלי לברר יותר לעומק את נושא האמון, הגבולות והשמירה על עצמך בתוך מערכות יחסים. עזרה מקצועית מסוג זה יכולה לסייע בעיבוד קשרי עבר שאולי השאירו חותם שלילי, ולהרחיב את חופש הפעולה שלך בתוך קשרים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
יעל אפריאט טימר

יעל אפריאט טימר

מודיעין-מכבים-רעות
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
עירית בן ניסים

עירית בן ניסים

גבעתיים
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
דור אבירם

דור אבירם

פתח תקווה
יערה גרוס

יערה גרוס

תל אביב - יפו
אהוד עינת

אהוד עינת

תל אביב - יפו