<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י תמר ב - 02/06/2024 12:13:14

    שלום, אני רוצה לאבחן את הילד שלי בן ה-10 אך לא יודעת מה הדרך היעילה ביותר עבורו מבחינת עומק הבדיקה ועד כמה מקיפה ומדייקת. האם יש הבדל בין אבחון בקופת חולים או באופן פרטי? האם בקופת חולים צריך לדאוג מכך שאין חיסיון וההפרעה לכשתאובחן תהיה ברישומיו? כמובן מודעת להבדל בעלויות.
    אני מעוניינת לטפל בעיקר באופן הכי נכון ויעיל וכן גם רוצה שהתהליך לא ימרח אלא יהיה יחסית מהיר. רוצה להקל על הילד ולתת את הטיפול בהקדם. מה היית ממליצה לי?
    כמו כן למה הכי חשוב לשים לב בבחירת המאבחן? תודה מראש
    תמר

    תשובה: אבחון הפרעת קשב וריכוז לילד
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 03/06/2024 07:50:32

    שלום תמר.


    כל עוד מדובר בפסיכיאטר, נוירולוג או רופא התפתחותי אשר מתמחים בתחום הפרעות הקשב, אין משמעות לעריכת האבחון באופן פרטי או ציבורי. נושא החיסיון כמובן רגיש יותר בקופות החולים מאחר ובעתיד מוסדות שונים עשויים לבקש גישה לתיק הרפואי של בנך, אך הפרעת קשב היא הפרעה שכיחה אשר הסיכויים שתפגע באפשרותו להתקבל למקום כלשהו קלושים.


    במידה והקושי של בנך ממוקד בתחום הקשב בלבד, בחירת המאבחן  לא אמורה להיות מאתגרת במיוחד, אך במידה והוא מתמודד עם קשיים נרחבים יותר בתחום החבתי, הרגשי או ההתנהגותי (מצב אופייני מאוד לילדים עם הפרעת קשב) כדאי לבחור מאבחן שמציע התבונות רחבה יותר ויכול להציע ולכוון בבחירת טיפול שיציע מענה למכלול הקשיים. במקרה זה, במידה ותחליטי על אבחון פרטי, יתכן וכדאי לפנות למכון המתמחה בתחום ומציע מגוון שירותים רלוונטיים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
יעל אפריאט טימר

יעל אפריאט טימר

מודיעין-מכבים-רעות
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
שני בלסיאנו

שני בלסיאנו

ראשון לציון
גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה