<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 24/07/2024 17:03:39

    היי,
    תודה מראש על ההקשבה והזמן.

    אני סטודנטית בעיר מרוחקת מהעיר שבה אני גרה, גרתי בדירה שהיו לי בה הרבה בעיות, אני מתמודדת עם בעיות כספיות בנוגע ללימודים והשכר גירה וזה דבר שמאוד מטריד ומדאיג אותי, גם מב יהיה שנה הבאה וכו'... אנחנו באים ממשפחה מעוטת יכולת לצערי וזה מאוד משפיע עליי פיזית ונפשית.
    הלימודים מאוד מעניינים אותי ואני שמחה על התחום שבחרתי (הייתה לי שאיפה כמה שנים ללמוד תואר מסוים בירושלים שמרוחקת ממני והיו המון קשיים בדרך ובסוף הצלחתי בניגוד למה שעולם חשבו) אבל כרגע אני מרגישה קושי גדול.
    לא מבחינת החומר, אני יכולה להנות ממנו והוא יעניין אותי וקורסים מסוימים אפילו קלים,
    אבל כשזה מגיע למטלות, לסיכומים במהלך השיעור ובכלל ללמוד לקראת המבחן אני לא מסוגלת!
    אני לא יודעת מה הבעיה שלי, אני רוצה! באמת שכן, אבל לא מצליחה להחזיק את עצמי ואז יוצא שאני נמרחת במיטה רוב היום ונכנסתי לדכאון כי אני כל כך רוצה להצליח ואולי זה הפחד מהכשלון מוביל לחוסר מוטיבציה בפועל.
    כשצריך להתחיל ללמוד וגם בשיעורים קשה לי לאחוז ראש.
    יש לי בעיות קשב וריכוז ואני לוקחת אטנט וזה עוזר לי מבחינת ריכוז ועדיין אני לא מצליחה לפתוח את המחברת.
    אני אפילו לא מנסה, זה לא שעשיתי מועד אחד ונכשלתי אז אני עושה שוב- אני מלכתחילה נגשת ישירות למועד ב'
    קל לי ללמוד כשמופעל עליי לחץ, אני לא מצליחה להפעיל את עצמי.
    אני מרגישה הרבה פעמים מאחור.
    סמסטר א' עברתי בהצלחה אבל עדיין עם קושי גדול ואף אחד לא מבין את ההתמודדות שלי כי יש תוצאות וזה מה שחשוב...

    הייתי בדכאון עמוק שנתיים קודם ויצאתי ממנו. אני לא חושבת שאני בדכאון בתקופה הזאת של החיים שלי- יש לי רגעי שמחה, רצונות וחלומות וגם עצב כמו כל בן אדם רגיל, אבל אולי זה משהו סמוי שאני אפילו לא מצליחה להבחין...
    אשמח מאוד שתעזור לי בהבחנה.
    אם היה לי כסף הייתי הולכת לפסיכולוג, אני חושבת שזה היה עוזר לי אבל אין לי שום אפשרות לממן את זה, חשבתי לנסות דרך הקופ"ח אבל אני לא רוצה שהמשפחה שלי תדע זה לא שאני לא מוכנה לדבר, פשוט אין מי מהמשפחה שלי שישמע ויקבל את זה בעין יפה.. אנחנו קצת עם דעות פרימיטיביות במשפחה אז אני מאוד נמנעת מלדבר על נושאים נפשיים כאלה, לא יצא מזה טוב (ניסיתי פעם ולא נגמר בטוב).

    מודה לך מאוד.

    תשובה: חוסר מוטיבציה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/07/2024 21:58:44

    שלום לך.


    חוסר מוטיבציה, דחיינות וקושי בהנעה עצמית עשוי לנבוע ממגוון גורמים, מודעים ובלתי מודעים שביניהם דיכאון מתון, פחד מכישלון, פחד מהצלחה, דימוי עצמי נמוך, תחושת אשמה, ועוד. לאור זאת, ולאור הקושי המשמעותי שאת מתארת, אני חושבת שלא כדאי לוותר על פנייה לטיפול. ניתן לקבל טיפול דרך שירותי הייעוץ של מרבית מוסדות הלימוד, והטיפול בקופ"ח הוא חסוי- מאחר ואת בגירה אסור למסור למשפחתך מידע על היותך בטיפול ללא הסכמתך המפורשת. כמו כן, לאור המצב במדינה קיימות כרגע שפע עמותות שמציעות סיוע בתחומים שונים ויתכן ותוכלי למצא טיפול ללא תשלום או בעלות מוזלת מאוד. בנוסף, כדאי לבדוק האם ישנם שירותי סיוע נוספים שניתנים במוסד הלימוד שלך ויכולים להתאים- חלק מהמסודות מציעים קבוצות לרכישת מיומנויות למידה לסטודנטים על קשיי למידה, קשב וריכוז וקשיים בניהול למידה, וגם אם אלו לא יהוו מענה מעמיק לפן הרגשי, יתכן ויוכלו לסייע מעט ברמה הפרקטית. כדאי גם לנסות להיעזר בסטודנטים אחרים- הצטרפות לקבוצות לימוד וכד' מסייעת לא פעם "להתניע" את המוטיבציה ויוצרת מחוייבות ויותר חיבור לתהליך הלמידה.


    כך או כך, אל תוותרי. נשמע שעשית דרך יפה ואמיצה, ומגיע לך ליהנות מפירותיה


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עירית בן ניסים

עירית בן ניסים

גבעתיים
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
רוני סול

רוני סול

תל אביב - יפו
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
שני בלסיאנו

שני בלסיאנו

ראשון לציון
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
אדם כהן עזר

אדם כהן עזר

רעננה