<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנית ב - 27/07/2024 07:17:44

    בשנתיים האחרונות בעקבות פרידה צפו אצלי מלא רגשות שליליים, זכרונות כואבים מאד מהעבר. בעקבות זה לוקחת ציפרלקס (נכנסתי להמון חרדות ושיפוט עצמי והמון כעס ותסכול יוצא ממני ללא שליטה. יכולה לבכות בלי סוף ברמה של חוסר תפקוד) ואני בליווי אצל מלווה אישית.
    רציתי לדעת למה זה קורה? ידוע לי שיש אנשים שהם יותר רגישים כמוני אבל מאד מסקרן אותי למה דווקא חוויות עבר שזכורות לנו לרעה פורצות החוצה במצבים שהחיים מאכזבים אותנו (כגון פרידה/אובדן).
    עם הקאוצרית הגענו למסקנה שזה כנראה קשור לחוסר תחושת השייכות ואנחנו מנסות לבנות את השייכות והביטחון העצמי שלי מחדש. אבל האם זה קשור לזה שהנפש דורשת זווית ראייה אחרת לדברים? לדוגמא, אמא שלי ניסתה להתאבד כשהייתי בגיל ההתבגרות ולקחתי את זה נורא קשה ולאחרונה אני נורא כועסת עליה ומאוכזבת ו״לא מתה עליה כרגע״ כאילו אני אותה הילדה בת ה20 שהייתי (אני בת 31) מה שמצער אותי כי במוח אני מבינה שכמוני- היא עשתה את ההכי טוב שלה. למרות שההכי טוב שלה מאד פגע בי אז. אני מנסה לשחרר את הרגשות ומוצאת בהן חרדות וקושי לשחרר ולהתגבר. מה שמצחיק, שהתגברתי על זה כבר פעם ובאמת המשכתי הלאה בקלילות ושמחה, בגלל זה מוזר לי שהכל ״התפרץ״ שוב. אני כמעט שנתיים בתוך התהליך הרגשי הזה.. מן מוצאת קושי לשחרר מהאגו כי אני מפחדת להפגע ולהפתח.

    תשובה: זכרונות כואבים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 29/07/2024 07:59:26

    שלום דנית.


    לא פעם, כדי להתמודד עם אירועים מכאיבים הנפש נכנסת למצב "הישרדותי" ומתמודדת היטב תוך הסטה ויצירת ניתוק מהתכנים המכאיבים. תכנים אלו נותרים בנפש באופן לא מעובד וכפי שקרה לך, אולי, צפים כאשר משהו בהווה (למשל, פרידה שמהווה סוג של אובדן) מגרה נקודה רלוונטית להם. במצבים אלו, החרדה, הכאב והקושי ש"הוקפאו" בעבר לצורך הישרדות ותפקוד, מציפים ונחווים בהווה. כך, גם אירוע שעל פניו לא אמור היה להיות מטלטל ומכאיב באופן קיצוני, תופס מקום רב ומעורר מצוקה משמעותית. בהתאם לכיוון חשיבה זה, ולאור עוצמת הקשיים שאת מתארת והתמשכותם לאורך זמן, נשמע שכדאי שתפני לטיפול פסיכולוגי בו ניתן יהיה לעבד לעומק את חוויתך הנפשית ואת האופן בו העבר מחלחל אל ההווה. 


    אימון אישי אינו ההתערבות המקצועית המתאימה למצב שאת מתארת- למאמנים אין הכשרה וידע מקיפים בתחום הנפשי, ובהענקת טיפול למצבי דיכאון וחרדה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

פזית רון

פזית רון

בת חפר
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
לינור פלדמן

לינור פלדמן

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
אורית בן הרוש

אורית בן הרוש

ירושלים
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה