<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שלומית ב - 17/08/2024 19:39:17

    שלום רב, אני אמא ל4 ילדים מקסימים בני 27. 25. ותאומים בני 21 אני לא מצליחה לתקשר איתם בצורה נכונה, ובמיוחד עם שתי הבנות הגדולות, כל שיח מרגיש להן שאני שופטת או שהוא מתלהט ומתמסמס. לאחרונה ביתי בת ה25 אמרה לי שהיא מרגישה כאילו אני קווצרית שלה ולא אמא שלה . מצד אחד היא מצפה שאגיד לה את מה שיש לי וכשאני מנסה לומר את מה שיש לי היא מתעצבנת ולא רוצה לשמוע ומיד מגיבה שאין לה כח לחפירות או "לשיחות מסוג זה"
    אני מאוד מתוסכלת וכואבת ממערכת היחסים ומכך שאני באמת לא יודעת כיצד לנהוג ואיך להתקרב אל בנותיי...חשוב לי לציין שגדלתי בבית יציב אך אמי הייתה אישה קשה מאוד ושמעולם לא שוחחה איתי , אלא השיחות היו מאוד שטחיות. ויותר משימתיות.
    אני אישה מודעת מאוד שעברה תהליכי התפתחות וגם לומדת המון קורסים התפתחותיים, מערכת היחסים עם ילדיי חשובה לי.
    כואב לי לשמוע את מה ששמעתי מביתי ועוד יותר כואב לי שקל לה ולאחותה לתקשר טוב יותר עם בעלי- אביהן. (מצד אחד זה גם משמח שהקשר טוב איתו)
    אשמח לעיצה מה עליי לעשות וכיצד אוכל להתקרב ולתקן את התקשורת

    תשובה: אמא מתוסכלת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/08/2024 07:59:01

    שלום שלומית. 


    אני שומעת את כאבך ואת הרצון שלך לשפר את התקשורת ואת הקשר. מאחר ואת מתארת קושי שאינו נקודתי אלא נוגע לכלל היחסים עם ילדייך, ואינו משתנה למרות המודעות ותשומת הלב שאת מקדישה לעניין, אני מציעה לבחון את האפשרות לפנות לעזרה מקצועית אשר מתמקדת בפן הנפשי-טיפולי. אפשרות אחת היא לפנות לטיפול משפחתי בו אפשר יהיה לשים את הדברים על השולחן ולהתבונן יחד כיצד אפשר לשפר את התקשורת ואת הדינמיקה הבין-אישית במשפחה. אפשרות נוספת היא לפנות לטיפול פסיכולוגי פרטני בו אפשר יהיה להבין את הגורמים הלא מודעים אשר עומדים מתחת לפני השטח של הקושי עם ילדייך, ואולי מעכבים את ההתפתחות בציריפם גלויים וידועים יותר. לכולנו יש נקודות עיוורות, בוודאי בתחום ההורות, ולפעמים עין מקצועית מצליחה לסייע היכן שאנו מגיעים לגבולות המודעות והיכולת שלנו.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
אדוה קידר

אדוה קידר

תל אביב - יפו
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
איריס לויט

איריס לויט

רעננה
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
דור אבירם

דור אבירם

פתח תקווה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מורן בן גל

מורן בן גל

גדרה