<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בת שבע ב - 19/08/2024 23:12:20

    שלום רב
    אני מטופלת כשנה אצל פסיכולוג קליני, אני בת 28 והוא מבוגר, לא יודעת מהו גילו.
    אני מרגישה ממנו לפעמים לאורך מפגשים מסוימים שהוא ממש מתעניין בחיי המין שלי, שואל אותי על פנטזיות שלי על גברים, על מתי פעם אחרונה קיימתי יחסים. אני עונה אך לפעמים משתקקת, אני יותר ויותר חושבת על זה - האם זה הגיוני שהוא שואל אותי לפעמים כאלו שאלות? גם אם אני מעלה את נושא המיניות בטיפול, אני ממש מרגישה שהוא מסתקרן ממני ושואל אותי שאלות שהוא לא אמור לשאול. אשמח לשמוע חוות דעתך, אני לא מעוניינת בשלב זה לדבר איתו על כך ממבוכה. תודה רבה.

    תשובה: מיניות בטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/08/2024 22:27:44

    שלום בת שבע.


    מיניות היא אמנם נתיב המסייע בהבנת עולמו הפנימי של המטופל ולכן היא נושא לגיטימי לשיח בטיפול אך כאשר היא גורמת למטופל לאי נוחות- כנראה שהשימוש בה אינו נכון ואינו מותאם. אין לי דרך לקבוע מבחוץ האם שאלותיו של המטפל חוצות את הגבול או שהן "רק" לא מותאמות אלייך ולצרכייך, אך אני חושבת שמה שחשוב הוא התחושה שלך. אם לא נעים לך ואת מרגישה שאת נשאלת דברים שאינך אמורה להישאל, ואף אינך מרגישה בנוח  להעיר על כך- הרי שדבר מה אינו כשורה ואני מציעה שתפסיקי את סוג השיח הזה באופן מידי, בין אם על ידי אמירה ישירה ובין אם על ידי עזיבת הטיפול. 


    כמו כן, במידה ואת חושבת שהמטפל חוצה גבולות אני מציעה וממליצה לפנות, גם אם אנונימית, לועדת האתיקה של הפסיכולוגים- במידה ויתרשמו שישנה בעיה יוכלו להעמיק את הבירור ולוודא שלא מדובר במטפל הפוגע במטופלות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
אהוד עינת

אהוד עינת

תל אביב - יפו
עירית בן ניסים

עירית בן ניסים

גבעתיים
שני בלסיאנו

שני בלסיאנו

ראשון לציון